دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمانشاه:

هر نوع پیش‌فروش بایستی مجوز داشته باشد

۱۳۹۷/۰۴/۰۴ - ۱۰:۴۹:۵۳
کد خبر: ۷۲۲۰۱۰
هر نوع پیش‌فروش بایستی مجوز داشته باشد
۳۵ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادسراها در سالجاری کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه در سالن جلسات دادسرا کرمانشاه تشکیل شد.

  محمدحسین صادقی دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمانشاه در این نشست گفت: پارسال پرونده‌های ورودی به دادسراهای استان کرمانشاه ۷۶ هزار پرونده بوده که از این تعداد ۳۰ هزار فقره مربوط به مرکز استان بوده که در مقایسه با پرونده‌های سال گذشته ۳۵ درصد کاهش ورودی پرونده داشته‌ایم.

دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمانشاه در مورد پرونده سوءاستفاده مالی در ماده 100 شهرداری کرمانشاه گفت: پرونده سوءاستفاده مالی در ماده 100 شهرداری که از اردیبهشت ماه سال گذشته روند رسیدگی آن آغاز شد است آماده ارسال به دادگاه است و در این زمینه بیش از 10 نفر دستگیر شده‌اند.

صادقی از رونده پرونده غرق شدن دختر بچه در رودخانه چم‌بشیر با توجه به نظریع کارشناسی سه نفره اشاره کرد و گفت: در این پرونده دو دستگاه قصور، کوتاهی و اهمال داشته‌اند و باید پاسخگو باشند و ضمن تقاضای مجازات برای مدیران و خاطیان ضرب‌ا‌لعجلی برای ساماندهی این رودخانه تعیین شده است.

وی از دستگیری 17 نفر خارجی که در اراضی کشاورزی استان کرمانشاه که به صورت غیرمجاز مشغول به‌کار بودند خبرداد و افزود: براساس قانون به‌کارگیری اتباع بیگانه به صورت غیرقانونی در مشاغل کارگری و غیرکارگری منوط به دریافت مجوز است و برای کارفرما که این اتبا را بکار گیری کند مسئولیت دارد و جرم است.

صادقی در خصوص فردی که خود را مأمور امنیتی معرفی می‌کرد که دستگیر شد، افزود: در این زمینه یک باند اعمال نفوذ در دستگاه قضایی شناسایی شد که مدعی شدند نزد مقامات قضایی صاحب نفوذ هستند.

وی افزود: مردم نباید اعتماد کنند و در صورت مشاهده این چنین موضوع‌های  مراتب را  با شماره 1580 حفاظت اطلاعات قوه قضاییه اطلاع دهند.

صادقی ادامه داد:  اقدام افرادی با عنوان شاهد در اطراف مراجع قضایی غیرقانونی است و عرضه، فروش و انتشار VPN ممنوع است و جرم محسوب می‌شود.

دادستانی عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: ایراد ضرب و جرح عمدی رتبه دوم را از نظر فراوانی جرائم استان کرمانشاه به خود اختصاص داده است و در سال گذشته 15 هزار نفر در استان کرمانشاه با ادعای ایراد ضرب و جرح عمدی از طرف دادسرا به پزشکی قانونی مراجعه کردند.

وی افزود: تحقیر و توهین، تصادفات رانندگی و مالکیت و نگهداری مواد مخدر در رتبه‌های بعدی فراوانی جرائم در استان کرمانشاه می‌باشد، اما آمار خشونت در استان کرمانشاه نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است و در سال گذشته آمار جرائم در کشور از یک تا 9 درصد افزایش یافته در حالی که در استان کرمانشاه چهار درصد کاهش داشته ایم.و موردی از گروگانگیری هم در استان کرمانشاه تا امروزگزارش نشده است.

دادستانی عمومی و انقلاب کرمانشاه آمارمراجعان به دادسرای کرمانشاه را ماهانه 100 هزار نفر اعلام کرد و گفت: پارسال بیش از 200 مکان عرضه مواد مخدر در استان کرمانشاه پلمب شده است.

 دادستان در پایان از عموم مردم خواست هر گونه معامله اموال منقول وغیر منقول را طریق دفاتر رسمی ثبت اسناد انجام دهد، تنظیم قرار داد در بنگاه‌ها در موقع ایجاد مشکل در محاکم قضایی معتبر نیست، و مردم دقت کنند هر نوع معامله پیش خرید را از طریق مراکز مجوزدار انجام دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز