هوای اراک در وضعیت ناسالم قرار گرفت

۱۳۹۷/۰۴/۰۵ - ۱۱:۴۷:۲۷
کد خبر: ۷۲۲۴۸۷
هوای اراک در وضعیت ناسالم قرار گرفت
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شاخص کیفیت هوای اراک در روز سه شنبه در شرایط ناسالم قرار گرفت و غلظت ذرات معلق در هوا بالاتر از استانداردهای زیست محیطی گزارش شده است.

به گزارش برنا از اراک، رضا میرزایی افزود: هوای شهر اراک امروز به علت افزایش غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون، در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

میرزایی اظهار داشت: شاخص میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوای اراک، روز دوشنبه چهارم تیرماه ماه بیانگر وجود وضعیت هوای سالم بود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوای اراک صبح روز سه شنبه پنجم تیرماه با افزایش غلظت ذرات، به ۴۴میکروگرم بر مترمکعب رسید که فراتر از حد مجاز است.

میرزایی اضافه کرد: حد استاندارد میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوا، ۳۵میکروگرم بر مترمکعب است، بنابراین طی روز جاری وضعیت هوای ناسالم برای گروه های جمعیتی حساس در شهر اراک اعلام می شود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان ساخت: کیفیت نامناسب هوا و وضعیت ناسالم برای گروه های حساس، شرایطی است که برای کودکان، بیماران و افراد سالخورده زیان بار بوده و این شهروندان به جز موارد ضروری باید از رفت و آمد در محیط شهری خودداری کرده و یا در صورت ناچار بودن به تردد، حتما از ماسک مناسب استفاده کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز