مدیرکل بنیاد شهید یزد:

دو هزار و ۲۰۰ یادواره شهدا در استان یزد برگزار شد

۱۳۹۷/۰۴/۰۵ - ۱۴:۰۹:۱۸
کد خبر: ۷۲۲۵۹۶
دو هزار و ۲۰۰ یادواره شهدا در استان یزد برگزار شد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: در راستای حفظ فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، سال گذشته دو هزار و 200 یادواره شهدا در استان برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ احمد ابراهیمی در نشست شورای اداری شهرستان خاتم گفت : اگر امروز امنیتی در جامعه وجود دارد بخاطر این ایثارهاست از این روز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دغدغه بنیاد شهید است.

وی خاطرنشان کرد: حفظ ترویج فرهنگ ایثارو شهادت باید نهادینه شود چرا که رزمندگان ما در 7 سال دفاع مقدس ایثار کردند و جان خود را در طبق اخلاص داده و به شهادت رسیدند و بالاترین درجه ایثار شهادت است.

وی اظهار داشت: تشکیل کمیته هایی در استان یزد که به صورت فصلی برگزار می شود و موجب نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می شود در دستور کار قرار دارد که به تبع آن در این شهرستان نیز برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: در سال گذشته مصاحبه با 218 نفر ار والدین شهدا را در برنامه بنیاد شهید داشته ایم و شورای ترویج فرهنگ قرآن نیز تشکیل شده است که از پتانسیل هایی که در دستگاه های مختلف است نیز در این راستا استفاده خواهد شد.

وی در پایان سرکشی و دیدار با خانواده شهدا را مهم خواند و تصریح کرد: این دیدارها با رویکرد حل مشکلات این خانواده ها و تکریم و تجلیل از آنها صورت می گیرد که سال گذشته استان یزد در این دیدارها رتبه اول را در کشور داشته است.

فرماندار خاتم نیز بر تشکیل این کمیته ها در شهرستان تاکید کرد و گفت: در این شهرستان نیز برنامه های بسیار خوبی در راستای ترویج فرهنگ ایثار انجام و به فراخور آن یادواره های زیادی نیز برگزار شده است.

فرجام فاضلی افزود: در شهرستان خاتم 220 جانباز، جان خود را نثار انقلاب کرده اند که تعدادی از آنها زیر 25 درصدی و مابقی نیز بالای 25 درصد هستند که آنها هم شهدای زنده هستند.

در این نشست از توانگر رئیس پیشین اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تقدیر و پاک نیت به عنوان رئیس جدید معرفی شد.

هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز