زیبا سازی فضای سبز همدان با درختچه های زینتی

۱۳۹۷/۰۵/۰۸ - ۱۴:۰۸:۱۵
کد خبر: ۷۲۲۵۹۹
زیبا سازی فضای سبز همدان با درختچه های زینتی
فضای سبز، با طراوت و دل انگیز شهر همدان با کاشت درختچه های زینتی و چند نوع درخت کم آب بر جلوه خاصی پیدا کرده و جایگزینی این درختچه ها زیبایی شهر را دوچندان کرده است.

به گزارش  خبرگزاری برنا با توجه به اقلیم نیمه خشک استان همدان جایگزینی گونه های کم آب بر در فضاهای سبز شهری در اولویت کار مسئولان و متولیان مرتبط قرار گرفته است.

بر همین اساس کارشناسان فضای سبز شهرداری همدان تحقیقات لازم در خصوص سازگاری گونه های مختلف گیاهی با اقلیم شهر همدان را انجام داده و با حصول نتیجه مطلوب به عنوان جایگزین چمن سبز در تمامی عرصه های منظر سبز شهری اقدام به کاشت کردند.

معاونت خدمات شهری شهرداری همدان در همین رابطه گفت: با توجه به کاهش سطح آب چاه‌ های زیر زمینی و رو به رو شدن با مشکل کم آبی تغییر گونه‌ها و کاشت گونه‌های مقاوم در فضای سبز شهری ضروری است.

وحید علی ضمیر  گفت : برنامه ‌ریزی لازم برای اصلاح الگوی کشت و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از مشکلات اجتماعی ناشی از کم ‌آبی که از وظایف مهم سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری است ، جزو وظایف کارشناسان این مجموعه تعریف شده و دستاورد خوبی را نیز شاهد بوده ایم.

وی بیان کرد: تاکنون 28 هزار و 263 متر مربع چمن از سطح فضای سبز شهری همدان جمع آوری شده و 25 هزار و 354 متر مربع درختچه پوششی جایگزین شده است.

علی ضمیر خاطرنشان کرد: همچنین در پوشش گیاهی جدید از ابتدای امسال تاکنون در مناطق چهارگانه چهارهزار و 769 اصله درخت در سطح بوستان‌ها و بلوارها کاشته شده است.

وی یادآور شد: در برنامه جدید این سازمان نیز در آینده ای نزدیک با توسعه و تجهیز فضای سبز شهری همدان به سیستم آبیاری قطره ای، به طور قطع مدیریت بهینه را در حفظ و احیای آن در دستور کار داریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز