راه اندازی میز خدمت در فرمانداری همدان

۱۳۹۷/۰۴/۱۱ - ۱۴:۱۸:۵۸
کد خبر: ۷۲۴۷۱۱
راه اندازی میز خدمت در فرمانداری همدان
به منظور ارائه خدمات به موقع، سریع و آسان به ارباب رجوع و همچنین ارتقا رضایت مندی آنان از عملکرد دستگاه های اجرایی، میزخدمت در فرمانداری همدان راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ دستورالعمل راه اندازی میز خدمت در راستای اجرای ماده (17) تصویب نامه شورای عالی اداری با عنوان 'حقوق شهروندی در نظام اداری پیشتر به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده بود.

بر این اساس دستگاه های اجرایی مکلف هستند نسبت به استقرار میز خدمت در قالب میز خدمت الکترونیکی حداکثر تا یک سال و میز خدمت حضوری حداکثر در مدت 6 ماه از زمان ابلاغ این دستورالعمل اقدام کنند.

برای راه اندازی میز خدمت حضوری ابتدا باید متولیان دستگاه های اجرایی فضای مناسبی برای این مکان پیش بینی کنند تا مراجعه کنندگان بدون نیاز به پرس و جو و پیگیری از واحدهای مختلف به آن دسترسی یابند.

همچنین افراد و کارشناسانی در این محل مستقر شوند که ارباب رجوع از طریق مشاوره این افراد خدمت یا پاسخ مورد نیاز خود را دریافت کنند.

طبق دستورالعمل ابلاغی بالاترین مقام دستگاه اجرایی، مسئول اجرای این دستورالعمل در دستگاه و فراهم کردن مکان، تجهیزات و تمهیدات اجرایی لازم، تنظیم گردش کار، نظارت بر اجرای وظایف، تامین و آموزش متصدیان میزهای خدمت و ایجاد هماهنگی و سازماندهی بین واحدهای اداری مراجعه شونده برای ایجاد میز خدمت مناسب در دستگاه اجرایی است.

فرمانداری همدان نیز نسبت به راه اندازی میز خدمت اقدام و شماری از کارکنان شایسته، ماهر، پاسخگو و آموزش دیده و مطلع این مجموعه را نسبت به فرآیندهای اداری مرتبط با ارائه خدمات را بدین منظور سازماندهی کرد.

در اولین هفته از راه اندازی میز خدمت در فرمانداری همدان، علی تعالی فرماندار همدان در 2 روز متوالی ساعاتی در میز خدمت مستقر شد و به طور مستقیم پاسخگوی مراجعان بود.

میز خدمت با رویکرد کاهش مراجعه حضوری ارباب رجوع، اتلاف وقت و سرگردانی آنان در نهادهای دولتی راه اندازی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز