خرید ۲۲۰ هزار تن گندم در استان مرکزی هدفگذاری شد

۱۳۹۷/۰۴/۱۲ - ۱۰:۳۷:۱۳
کد خبر: ۷۲۴۹۰۰
خرید ۲۲۰ هزار تن گندم در استان مرکزی هدفگذاری شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: خرید و ذخیره سازی 220 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان امسال هدفگذاری شد.

به گزارش برنا از اراک، سعید فرخی در آیین بهره برداری از سیلوی ذخیره گندم 25 هزار تنی شهرستان خنداب افزود: 30 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان مرکزی با آغاز فصل برداشت این محصول از گندمکاران به صورت تضمینی خریداری و در سیلوهای استان ذخیره شده است.

وی بیان داشت: خرید تضمینی محصول گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان مرکزی تا شهریور امسال ادامه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: با توجه به بارش های بهاره پیش بینی می شود امسال 250 هزار تن گندم از مزارع استان مرکزی برداشت شود.

فرخی با بیان ذخیره 250 هزار تنی گندم در سیلوهای استان ،گفت: با توجه به مصرف سالانه حدود 130 هزار تن گندم در استان، این حجم ذخیره سازی معادل مصرف 2 سال شهروندان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی یادآور شد: مرحله نخست سیلوی ذخیره سازی گندم شهرستان خنداب با ظرفیت نگهداری 12 هزار و 500 تن گندم با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال برای تسهیل در امر نگهداری و جلوگیری از حمل محصول گندمکاران این شهرستان به سایر شهرستان ها ایجاد شده است.

فرخی افزود: با بهره برداری از مرحله نخست سیلوی ذخیره سازی گندم خنداب زمینه اشتغال برای 10 نفر فراهم شده است.

وی ادامه داد: بخشی از اعتبار مورد نیاز ساخت این سیلو از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی تامین شده است که این مهم نشان از اهمیت تزریق اعتبارات در توسعه و پیشرفت مناطق روستایی استان دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز