ارتباط دانشگاه یاسوج با صنعت نفت افزایش می یابد

۱۳۹۷/۰۴/۱۲ - ۱۳:۳۲:۵۵
کد خبر: ۷۲۵۱۷۱
ارتباط دانشگاه یاسوج با صنعت نفت افزایش می یابد
رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به ظرفیت های مغفول حوزه نفت در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارتباط این دانشگاه و صنعت نفت در بخش های پژوهش و بهره برداری های اقتصادی افزایش خواهد یافت.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ احمد عریان گفت: پژوهش درباره پساب حوزه نفت در گچساران نخستین گام برای تحقق این امر است.

وی اظهار کرد: برای پژوهش در زمینه پساب گچساران نشست هم اندیشی با حضور دانشجویان رشته های شیمی و مواد در یاسوج برگزار خواهد شد.

عریان بیان کرد:ارتباط بیشتر بین دانشگاه و صنعت نفت نیازمند افزایش زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری دانشگاه نفت گچساران است.

وی گفت: افزایش نسبت استاد به دانشجو و توسعه ساختمان ها و دانشکده های مختلف برای تحقق استقلال دانشگاه نفت از دیگر برنامه های این دانشگاه است.

وی اضافه کرد: دانشگاه یاسوج توانایی همکاری برای بهره برداری از میدان های کوچک نفتی و انجام عملیات نمک زدایی و گرفتن رسوبات را دارد و با توجه به سفر به مناطق جنوب برای تحقق این امر برنامه ریزی شده است .

رئیس دانشگاه یاسوج تصریح کرد: تاکنون تعامل های خوبی با نفت حوزه جنوب، نفت زاگرس و نفت مرکزی جهت همکاری با دانشگاه یاسوج انجام شده است.

شرکت نفت گچساران دارای 10 واحد بهره برداری، 10 واحد تقویت و تزریق فشار گاز، سه پالایشگاه گاز و گاز مایع، پنج واحد نمک زدایی و بیش از 6 هزار و 700 کیلومتر خط لوله انتقال نفت است.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های تابعه مناطق نفت خیز جنوب است.

میدان نفتی گچساران دومین میدان بزرگ نفتی ایران است، که در محدوده شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و در فاصله 220 کیلومتری از جنوب شرقی اهواز قرار دارد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران زیرمجموعه‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در زمینه استخراج، پالایش و انتقال نفت خام، گاز طبیعی و تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.

شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

عریان همچنین از برنامه ریزی برای ایجاد رشته های مرتبط با گیاهان دارویی، صنعت گردشگری و هنر به ویژه صنایع دستی در این استان خبر داد.

عریان ابراز داشت: ایجاد دانشگاه منابع طبیعی و بهره وری از ظرفیت گیاهان دارویی در مراحل کاشت، داشت،برداشت و بازاریابی ضرورتی است که با جدیت پیگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد خاستگاه صنایع دستی از گذشته های دور تاکنون بوده بیان کرد: ایجاد داشکده هنر برای استفاده از این ظرفیت نیز در برنامه دانشگاه یاسوج قرار دارد.

افزون بر 6 هزار دانشجوی پسر و دختر در رشته ها و مقاطع مختلف در دانشگاه یاسوج در حال تحصیل هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز