رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه:

آغاز عملیات عمرانی احداث سایت جدید نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه تا پایان تیرماه سال جاری

۱۳۹۷/۰۴/۱۶ - ۰۸:۰۳:۲۶
کد خبر: ۷۲۶۲۲۶
آغاز عملیات عمرانی احداث سایت جدید نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه تا پایان تیرماه سال جاری

به گزارش خبرگزاری برنا؛ کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در نشست خبری که به مناسبت هفته صنعت و معدن تشکیل شد، گفت:  بعد از چند سال پیگیری مشکل حقوقی و معارض زمین برای نمایشگاه حل شده و حکم به نفع نمایشگاه صادر شده است.

او  افزود: برگزاری مناقصه و انتخاب شرکت به منظور اجرای این پروژه انجام شده است و امیدواریم عملیات عمرانی احداث سایت جدید نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه حداکثر تا آخر تیرماه آغاز شود.

  رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: آمارهای سه ماهه صادرات استان کرمانشاه از رشد 27 درصدی صادرات طی سه ماهه اول سال بوده است.و بیشترین افزایش صادرات به ترتیب مربوط به مرزهای سومار با 49 درصد و پرویزخان با 39 درصد افزایش صادرات داشته ایم.و در این مدت مرزهای شوشمی و شیخ صله به دلیل تعطیلی مقطعی مقداری کاهش صادرات داشته اند.

کاشفی از هدفگذاری برای رشد 30 درصدی صادرات استان کرمانشاه تا پایان سال جاری خبر داد و افزود:  پیش‌بینی می‌شود، در صادرات محصولات تولیدی استان کرمانشاه نیز 10 درصد رشد داشته باشیم.

او افزود: تردد از مرز سومار هزینه‌های حمل و نقل را به شدت برای تجار کاهش داده است و مهم‌ترین مشکل کنونی  مرزسومار  راه دسترسی و زیرساخت‌های جاده ای آن می‌باشد که باید هرچه زودتر تکمیل شود.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه به پیگیری برای برگزاری همایش اشاره کرد و گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمانشاه در تهران کارهای اولیه برای برپایی همایش انجام شده است و فقط نیازمند تامین منابع مالی آن هستیم.

کاشفی ادامه داد:  اتاق بازرگانی بخشی از هزینه‌های همایش را تقبل کرده، اما بخشی را لازم است سایر دستگاه‌ها تامین کنند.

 رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه هنوز در حوزه جذب سرمایه‌گذار خارجی با مشکل مواجه است و به تازگی چند شرکت را پای کار آوردیم که البته هیچکدام از آنها به مرحله اجرا نرسیده است.

کاشفی به طرحی برای بهبود فضای کسب و کار استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: کارهای اولیه از جمله حساس‌سازی دستگاه‌ها نسبت به وضعیت بد فضای کسب و کار استان کرمانشاه انجام شده، اما اگر بخواهیم جایگاه کرمانشاه را از رتبه 30 کشور در حوزه بهبود فضای کسب و کار ارتقا دهیم ودر این مورد نیازمند زمان و کارهای عملیاتی هستیم.

او از همکاری با یک شرکت صاحب نام در تهران برای کمک به بهبود فضای کسب و کار استان کرمانشاه در قالب یک پروژه خبر داد و افزود: اگر این همکاری پیش برود و منابع مالی مورد نیاز آن تامین شود، می‌توانیم طی سه فصل آینده جزو هفت، هشت استان برتر کشور از نظر فضای کسب و کار باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز