مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان:

اجرای برنامه های آموزشی مبارزه با مواد مخدر برای مهارت آموزان فنی حرفه ایی

۱۳۹۷/۰۴/۲۳ - ۱۳:۰۵:۳۴
کد خبر: ۷۲۸۹۰۶
اجرای برنامه های آموزشی مبارزه با مواد مخدر برای مهارت آموزان فنی حرفه ایی
رحمان قلاوند گفت: تجربه نشان می دهد که در جامعه ما بیشتر از آنکه به علت پرداخته شود، معلول مورد توجه قرار می گیرد.
به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛قلاونددرکلاس آموزشی کاهش آسیبهای اجتماعی برای مهارت آموزان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای لرستان ،اظهار کرد:به جای کاهش و رفع آسیبها و مبارزه با مواد مخدر، باید بیشتر به پیشگیری و کنترل عوامل و راههایی که منجر به وجود عارضه ها و آسیبهای اجتماعی می شوند، بپردازیم.

او افزود: باید با فردی  که عامدانه مواد مخدر به جامعه وارد می کند، مبارزه کرد و اشخاصی که در اثر برنامه ریزی آن فرد دچار مشکل شده اند را راهنمایی و هدایت کرد.

قلاوند تصریح کرد:  بارداریها و زاد و ولدهای بدون برنامه، تبلیغات سوء، ضعف های اعتقادی و ایمانی، مشکلات اقتصادی مضاعفی که جامعه به آن دچار است، گمراه کردن و آلوده کردن بزرگسالان و نداشتن پناهگاههای اجتماعی باعث آسیب رساندن به افراد می شود.

او یادآورشد: بخشی از آموزشهای فنی و حرفه ای مرتبط با اقشاری از جامعه است که از بعضی آسیبها و ناهنجاریها رنج می برند که پس از بازتوانی دوره های آموزش مهارتی را برای آنان برگزار می کنیم تا بتوانند با ارتقاء مهارت خود عضو فعال و مفیدی برای جامعه باشند.

قلاوند خاطر نشان کرد: این اداره کل در نظر دارد برنامه ای تدارک ببیند که علاوه بر این دوره های آموزشی، در بخشی از استاندارد آموزشی خود، کسانی که در مسیر آموزشهای فنی و حرفه ای قدم برداشته اند را با عارضه های ناشی از مصرف و یا سوء مصرف مواد مخدر و آسیبهایی که وارد می کند آشنا کند و در این راستا از کارشناسان و متخصصین اداره کل بهزیستی و افرادی که صلاحیت و توانایی لازم را دارند، استفاده خواهد کرد.

او ادامه داد: بخش اعظمی از توان انتظامی ایران برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور است که دشمنان ما درصددند با برنامه های اغواکننده جوانان را به سمت مصرف این مواد جذب کنند. اگر بتوانیم تنها یک نفر را از این مسیر جدا کنیم، خدمت بزرگی انجام داده ایم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز