با حضور رهبر شیعیان ترکیه

جشن میلاد بانوی کرامت در ترکیه برگزار شد

۱۳۹۷/۰۴/۲۵ - ۰۷:۳۹:۲۸
کد خبر: ۷۲۹۵۵۰
جشن میلاد بانوی کرامت در ترکیه برگزار شد
جشن میلاد بانوی کرامت با حضور شیخ صلاح‌الدین اوزگوندوز رهبر شیعیان ترکیه و جمعی دیگر از علمای این کشور در انجمن خیریه زهراانا ترکیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مراسم ولادت حضرت معصومه سلام‌الله علیها و بزرگداشت مقام دختر برای نخستین بار در ترکیه توسط واحد دختران انجمن خیریه زهراانا تنها انجمن زنان شیعه ترکیه با حضور رهبر شیعیان ترکیه شیخ صلاح‌الدین اوزگوندوز و جمعی از علمای شیعه برگزار شد.

شرکت در مراسم برای عموم آزاد اعلام شده بود اما به علت استقبال پرشور عاشقان حضرت معصومه سلام‌الله علیها و پرشدن سالن، آقایان به خارج از سالن دعوت شدند تا مراسم با حضور خانم‌ها ادامه پیدا کند.

این مراسم با تلاوت قرآن توسط یکی از قاریان جوان آغاز شد و سپس با سخنرانی و خوشامدگویی نماینده واحد دختران انجمن زهراانا خانم اصلیحان اچیک و سپس سخنرانی ریاست انجمن خیریه زهراانا خانم مفتونه اتام ادامه پیداکرد.

سپس گروه شعر «دختران مهدی» سروده‌های زیبایی را در مورد دختران شیعه و حضرت مهدی(عج) اجرا کردند و مراسم با سخنرانی رهبر شیعیان ترکیه شیخ صلاح‌الدین اوزگوندوز  ادامه پیدا کرد.

وی در سخنرانی خود به شخصیت والای حضرت معصومه سلام‌الله علیها و نقش ایشان در حمایت از ولایت اشاره کرد و ضمن بزرگداشت روز دختر به توضیح نقش دختران در جامعه اسلامی پرداخت.

نمایش کلیپی با عنوان «از مادران دیروز تا دختران امروز» به منظور تبیین نقش زنان و دختران در جامعه شیعه ترکیه، اجرای سرود «یا معصومه سلام‌الله علیها»، تقدیر از دارندگان اسامی معصومه، اهدا هدایایی از جمله کمک هزینه سفر به مشهد و قم به قید قرعه به شرکت‌کنندگان، توزیع متبرکات حرم بانوی کرامت و احتزاز پرچم متبرک آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از دیگر بخش‌های این مراسم بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز