واکنش دادستان مشهد به تعطیلی فرهنگسرای حجاب

حجاب تعطیل شدنی نیست

۱۳۹۷/۰۴/۲۶ - ۱۱:۰۹:۱۱
کد خبر: ۷۳۰۱۲۷
حجاب تعطیل شدنی نیست
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی نسبت به تعطیلی فرهنگسرای عفاف و حجاب در مشهد واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد،  غلامعلی صادقی در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت سالروز واقعه شهدای مسجد گوهرشاد و هفته عفاف و حجاب گفت : در طی سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توطئه های زیادی علیه نظام توسط دشمان خارجی و معاندین داخلی جهت کم رنگ کردن موضوع عفاف و حجاب صورت گرفته است اما با هوشیاری مردم همواره این توطئه ها شکست خورده است .  این مقام قضایی ادامه داد در مقوله عفاف و حجاب مردم نشان داده اند که از برخی از مسئولین و دستگاهها و نهادها جلوتر هستند و اجازه به حاشیه بردن فرهنگ عفاف و حجاب را نمی دهند و این حق را تا آخرین نفس مطالبه می کنند .

  دادستان مشهد ادامه داد:  طی سالهای اخیر به بهانه های مختلف و با اهدافی خاص  ، اشخاصی دنبال این هستند که قداست و حرمت این شهر مقدس و حریم ملکوتی حرم مطهر رضوی را خدشه دار کنند که با هوشیاری مردم متدین این شهر مواجه شدند و دستگاه قضایی هم در راستای دفاع از حقوق عمومی با این حرمت شکنی ها برخورد کرده و خواهد  کرد .

   ایشان ادامه داد در همین راستا و با همکاری پلیس امنیت اخلاقی نسبت به اجرای طرح هایی برای برخورد با افرادی که با انجام اعمالی از جمله آلودگی صوتی ، بدحجابی ، مزاحمت برای نوامیس مردم و ... اقدام می کنند در دستور کار قرار دارد .

وی ادامه داد: در این طرح ها به جای تشکیل پرونده های قضایی و اقدامات قهر آمیز صرف به سمت باز اجتماعی کردن این افراد حرکت کرده ایم و این افراد در دوره های اخلاقی و اجتماعی شرکت می کنند که بر اساس بررسی های کارشناسانه و آماری نتیجه آن بسیار مثبت و اثربخش بوده است .   

    دادستان مشهد در پاسخ به این سوال که نظر شما در خصوص تعطیلی فرهنگسرای حجاب چیست ؟ گفت : برابر گزارشات مردمی به دادسرا مطلع شدیم که شهرداری نسبت به تعطیلی فرهنگسرای حجاب در شهر مشهد اقدام نموده است و پس از پیگیری موضوع از رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با توجیه اقدام از سوی سازمان مواجه شدیم مبنی بر اینکه موضوع تعطیلی فرهنگسرای عفاف و حجاب برداشت نادرستی از سیاست ها و اقدامات این سازمان می باشد و برنامه این سازمان تغییر عنوان فرهنگسرا و تشکیل کارگروهی تخصصی برای عفاف و حجاب است ؛ این در حالی است که این سازمان برابر شرح وظایف شهرداریها بر اساس قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب باید نسبت به تاسیس فرهنگسرای حجاب برای برگزاری جلسات مرتبط ، پرسش و پاسخ در زمینه حجاب و ...  اقدام نماید که این موضوع نشانگر اهمیت تشکیل فرهنگسرای حجاب توسط شورایعالی انقلاب فرهنگی است و انتظار مردم از شورای شهر و شهرداری مشهد اجرای قانون و توسعه چنین فرهنگسراهایی در نقاط مختلف شهر مقدس مشهد می باشد نه اینکه تنها فرهنگسرای حجاب به بهانه های مختلف تعطیل گردد .

   این مقام قضایی گفت : مسئولان استانی و شهری باید در اجرای وظایف سازمانی خود ، قانون را مد نظر قرار داده و بدانند هرگونه تخطی از قانون توسط مردم رصد می شود و دستگاه قضایی نیز برابر خواست مردم و مطالبه آنان با این مدیران برابر قانون برخورد خواهد کرد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز