رضا حجتی :

باید درک درست از فعالیت سازمان های مردم نهاد در جامعه نهادینه شود

۱۳۹۷/۰۴/۳۰ - ۱۵:۵۶:۴۰
کد خبر: ۷۳۱۶۵۶
باید درک درست از فعالیت سازمان های مردم نهاد در جامعه نهادینه شود
مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان بر لزوم نهادینه شدن درک صحیح از فعالیت سازمان های مردم نهاد در جامعه تاکید کرد.

به گزارش  خبرگزاری برنا؛ رضا حجتی مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در دومین روز از دوره دانش افزایی، مهارت آموزی ملی، کارگاه های تربیت مربی گزارش نویسی برای سازمان های مردم نهاد در البرز اظهار کرد: معمولا در کشورهای عقب افتاده و توسعه نیافته نسبت به کارگاه ها دید تزیینی دارند که در این صورت در اجرای این امور همواره با مشکلات بسیاری رو به رو خواهند شد.

وی ادامه داد: همواره باید جایگاه امور و ارزش انها را در نظر گرفت که به عنوان مثال برخی از افراد استارتاپ ها را با استندآپ کمدی ها اشتباه می گیرند.

حجتی افزود: اساسا سازمان های مردم نهاد باید طبق توانایی های خود فعالیت کرده و از سوی ادارات و حتی جامعه به رسمیت شناخته شوند.

وی با اشاره به این موضوع که باید درک درستی از سازمان های مردم نهاد در جامعه نهادینه شود، گفت: سازمان های مردم نهاد برخلاف سازمان های انتفاعی که با هدف اقتصادی تشکیل شده اند، اساسا برای پیگیری مشکلات اجتماعی تشکیل می شوند.

مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان و فعالیت های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: غیرسیاسی بودن این سازمان ها نیز از مهم ترین ویژگی هایی است که در کنار غیر دولتی بودن به مساعدت اقشار محروم و مستضعف می پردازند.

وی با تاکید بر اینکه سمن ها باید جامعه را به صورت جامع بشناسند، تصریح کرد: اقدامات سازمان های مردم نهاد باید هدفمند و براساس پاسخگویی به نیاز جامعه باشد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز