استاندار خراسان رضوی :

سوء استفاده از اختیارات، خیانت و مستلزم برخورد قاطع است

۱۳۹۷/۰۵/۰۱ - ۱۰:۲۹:۳۹
کد خبر: ۷۳۲۴۰۳
سوء استفاده از اختیارات، خیانت و مستلزم برخورد قاطع است
استاندار خراسان رضوی گفت : هر کس در هر جایگاه ، پست و مسئولیتی از ظرفیت ها ، امکانات ، اختیارات خود سوء استفاده کند خائن به ملت و نظام است و باید با او برخورد قاطع صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد؛ علی رضا رشیدیان در گردهمایی توجیهی – تخصصی مسئولان حراست های تابعه استانداری خراسان رضوی افزود : مهمترین نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی همراهی و همگامی مردم با نظام و دولتمردان خود و رضایتمندی آنان است که امروز محور تمرکز اهداف شوم دشمن برای ضربه این نظام است.

 وی با اشاره به تاکید بر اینکه در گزینش ها و بررسی افرادی برای استخدام و فعالیت در سیستم اداری در کنار همه مباحث مربوط به صلاحیت های اعتقادی ، اخلاقی و تخصصی و غیره باید میزان عشق و علاقه آنان به خدمت به مردم و کشور که تا کنون کمتر بدان توجه شده ، مد نظر قرار گیرد.

 وی با بیان اینکه برای خدمت موثر باید فرد عاشق خدمت به مردم باشد ،افزود : رئیس جمهوری هم تاکید کرد که یکی از شاخص های ارزیابی حرکت سازمان اداری میزان رضایت مردم از آن مجموعه است و از این رو باید تجدید نظر جدی در این موضوع ، برخوردها ، ارزیابی ها و تذکرها داشته باشیم .

 وی با اشاره به راه اندازی میزهای خدمت در ادارات دولتی با هدف ارائه خدمات به مردم با حفظ کرامت وعزت آنان گفت : باید مسئولان حراست توجه داشته باشد که اگر میزان در انجام خدمات دستگاه، رضایتمندی مردم است باید میزهای خدمت با قوت و قدرت بتوانند انجام وظیفه کرده و امور ارباب رجوع را تسهیل نمایند.

رشیدیان عنوان کرد : در این میان باید ظرف شش ماه میز خدمت الکترونیکی در دستگاه ها فعال شود که تحولی در راستای شفافیت وسلامت نظام اداری و جلوگیری از شکل گیری امضاهای طلایی و سودجویی و سوئاستفاده برخی افراد در گوشه و کنار این سیستم از اختیارات و امکانات در اختیار ، است.

 وی خطاب به مدیران حراست ها گفت : از این رو شما باید به عنوان چشم های آگاه و بیدار نظام تلاش کنید این میزهای خدمت در چارچوب وظایف و ماموریت های خود در جای جای دستگاه ها و نهادها و ..نظام شکل گیرد .

 استاندار خراسان رضوی ادامه داد :  امروز  در شرایطی که فشارهای اقتصادی و تحریم هایی که با هدف ایجاد شکاف بین ملت و نظام ما از سوی وزارت خزانه داری آمریکا هدایت و راهبری می شود باید به این موضوع توجه جدی داشت که  یکی از مهمترین مباحثی که  در اثر این تحریم ها و تنش و شوک وارده به جامعه اداری و اقتصادی ما وارد می شود ، آن است که عده ای به سمت سوء استفاده از این شرایط می روند.

 وی با هشدار نسبت به این امر گفت : باید همه ما با دقت و هوشیارانه برای مراقبت و صحت و سلامت کار و جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو و کسانی که در این شرایط به عنوان ستون پنجم دشمن عمل می کنند ، عمل نماییم .

وی افزود : همانند دوران جنگ که وقتی کسی در پشت خاکریزبه عنوان ستوان پنجم دشمن عمل می کرد قاطعانه با او برخورد می شد امروز هم در شرایطی که دشمن تلاش می کند به مردم ما بیشترین فشار اقتصادی و روانی را وارد نموده و آنها را در هم بشکند باید با آنان که به فکر منافع فردی و شخصی خود می باشند و با کارچاق کنی و سوء استفاده از شرایط منافعی برای خود کسب و به مردم ضربه می زنند بدون هیچ مماشاتی با او به عنوان خائن به ملت برخورد قاطع کرد.

 وی تصریح کرد : این افراد که در شرایط بد اقتصادی به جای مدارا و کمک و حمایت مردم به فکر پر کردن جیب خود  هستند در هر رده و پستی خائن بوده به شدت مورد برخورد واقع می شوند.

رشیدیان با بیان اینکه امروز دشمن یکی از اهداف اش سربازگیری از درون جامعه است و تلاش می کند سربازانی را از بین مردم جلب کرده و آنها را در مقابل نظام قرار دهد، افزود : دشمن بر روی گسست بین نسلی تمرکز یافته و با تاریخ سازی دروغین و آدرس های اشتباه تلاش می کند به اهداف خود برسد آنگونه که افراد فاسد گذشته را به عنوان چهره هایی بزرگ مطرح می کنند و در مقابل با سیاه نمایی و زیر سئوال بردن کارآمدی و کارآیی نظام و کارگزاران مردم می کوشد این فاصله و شکاف را افزایش دهد.

 وی با بیان اینکه ارائه کارنامه موفق این نظام با شفافیت و واقعیت های آن و دستاوردهای گسترده ای که داشته خود از جمله وظایف همه ماست و دشمن نمی تواند این کشور و نظام را دچار انفعال کند.

استاندار خراسان رضوی افزود : باید همه ما با تمام توان برای خدمت به مردم ، ارتقا امید ، نشاط و رضایت در جامعه تلاش کنیم و از همان امکانات موجود حداکثر بهره وری را داشته باشیم .

وی اظهار کرد : صیانت از مردم و جداکردن سره از ناسره و اطمینان دادن به مردم که برای همه ما برای حل مسائل و مشکلات مردم با تمام وجود تلاش می کنیم و در کنار آنان حضور داریم از جمله وظایف ماست .

 وی تصریح کرد : کار کردن و خدمت به مردم روز و شب نمی شناسد و باید برای آرامش ، امنیت مردم جان بر کف خدمت کنیم .

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به شعار سال گفت : افزایش بهره وری یعنی کاهش هزینه و تاثیر گذاری بیشتر درامور از جمله اهداف این شعار است تا نتیجه بهتری از تلاش های خود در حوزه های مختلف بگیریم .

وی عنوان کرد : به ویژه در حوزه حراست ها  که محور اصلی آن صیانت از نیروی انسانی ، ماموریت های  سازمان واقدامات و تاسیسات است این موضوع اهمیت ویژه ای می یابد .

 وی با اشاره به ضرورت توجه به جامعه مخاطب گفت : توجه به شرایط و وضعیت جامعه مخاطب و تمرکز بر آنها و تنظیم فعالیت ها و اقدامات بر اساس شرایط جامعه برای گرفتن نتیجه بهتر در نامگذاری سال مد نظر است.

 رشیدیان ابراز امیدواری کرد : همه ما به این نامگذاری ها که رهبر انقلاب با هدف جهت دهی به تمامی دستگاه های اجرایی و حاکمیتی نظام  برای حصول نتیجه بهتر و رسیدن به اهداف عالیه انقلاب می باشد توجه عملی کرده و مسئولان حراست تکلیف سنگینی تری در این رابطه به عنوان چشم ها و بازوان انقلاب اسلامی دارند و باید خود نمونه آنچه که از دیگران طلب می کنند ،باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز