" نهاوندیان" در مراسم تجلیل از واحدهای صنعتی لرستان :

شرایط اقتصادی ویژه‌ای بر کشور حاکم است/ایجاد فضای مناسب کسب و کار استراتژی فعلی دولت است

۱۳۹۷/۰۵/۰۱ - ۲۱:۴۵:۰۶
کد خبر: ۷۳۲۶۵۲
شرایط اقتصادی ویژه‌ای بر کشور حاکم است/ایجاد فضای مناسب کسب و کار استراتژی فعلی دولت است
معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: هنر تبدیل تهدید به فرصت را آنهایی که به مصاف مشکل‌ها می‌روندمی‌دانند.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان؛محمد نهاوندیان که روز دوشنبه  در مراسم روز صنعت و معدن و تجلیل از واحدهای صنعتی و معدنی استان لرستان سخن می گفت با بیان این مطلب ، اظهار کرد: شرایط اقتصادی ویژه‌ای بر کشور حاکم است اما ما مردان و زنان خاص در کشور کم نداریم که به فرصت پرواز برسند.

او با بیان اینکه  سال گذشته شاهد نرخ مثبت سرمایه‌گذاری بودیم و طی این 4 سال متوسط نرخ رشد اقتصادی ایران نزدیک به دو برابر ۸ سال قبل بود که خبر خوبی است،افزود: از سیاست‌های ارزی اخیر که به تناسب همین شرایط ویژه به وجود آمده، حمایت از کالای ایرانی است.

نهاوندیان ضمن اشاره به  ممنوع شدن واردات برخی از کالاهای گروه چهارم که اکثراً مصرفی هستند، یادآورشد:  نتیجه این کار سبب حمایت از کالای ایرانی بوده است چرا که تولید کننده داخلی باید بتواند قدرت رقابت در بازارهای بین‌المللی را بیابد.

به گفته او  به جز در موارد خاص محدودیتی روی تولیدات صادراتی اعمال نمی‌شود و تولید کننده می‌تواند مشتری پیدا کرده و ارز خود را در اختیار بگیرد.

نهاوندیان وظیفه دولت را فضاساز و حمایتگردانست وگفت: در تجربه 40 ساله نظام انواع رویکردها را داشته‌ایم که ایجاد فضای مناسب کسب و کار استراتژی فعلی دولت است و کماکان به این سیاست وفادار هستیم.

او اضافه کرد: با همین رویکرد توانسته‌ایم تورم را از ۴۰ به ۱۰ برسانیم و رشد منفی را به مثبت تغییر داده‌ایم.

نهاوندیان  با تاکید بر اینکه این نگاه و استراتژی را باید ادامه بدهیم، افزود:  بانک مرکزی ۸۰ هزار میلیارد از بدهی‌ها را شناسایی کرده تا تهاتر شوند.

او با بیان این نکته که واحدهایی که کارشان توجیه اقتصادی دارد نباید منتظر سرمایه در گردش باشند ،گفت: دولت وظیفه خود می‌داند که موانع سر راه تولید را بردارد و تشکل‌های بخش خصوصی بهترین مراجع برای شناسایی تولیدکننده واقعی هستند و باید به کمک دستگاه‌های دولتی بیایند تا سره از ناسره تشخیص داده شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز