"رییس کمیته ماهیگیری لرستان " در گفت وگوی اختصاصی با برنا:

لرستان مستعد رشد ورزش ماهیگیری است /هدفمان برقراری رابطه ایی سالم با طبیعت وایجاد نشاط درمیان مردم است

۱۳۹۷/۰۵/۰۴ - ۱۳:۱۵:۱۹
کد خبر: ۷۳۳۷۲۰
لرستان مستعد رشد ورزش ماهیگیری است /هدفمان برقراری رابطه ایی سالم با طبیعت وایجاد نشاط درمیان مردم  است
"محمد علی نژاد" درگفت وگو با برنا گفت: ظرفیت های طبیعی وزیست محیطی لرستان مستعد توسعه ورزش ماهیگیری در تمام استان در جهت برقراری رابطه ایی سالم با طبیعت وایجادنشاط در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ علی نژاد در این گفت و گو ، اظهار کرد: قبلا که با حکم آقای پاک نیا  رییس کمیته ماهیگیری  خرم آباد بودم  چند مسابقه برگزارکردیم ودر این مدت که  ریاست کمیته استان را برعهده گرفتم نیزسال گذشته   یک مسابقه بزرگ را در  دریاچه کیو خرم آباد برگزار کردم  که این مسابقه باعث شد مردم از این ورزش –تفریحی استقبال کنند وماهیگیران دور هم جمع  شوندوهمچنین انگیزه برای  تداوم  مسابقات بیشتر شود .

او با بیان اینکه روز چهارشنبه  چهارمین مسابقه ماهیگیری ورزشی را به مناسبت میلاد امام رضا(ع)با همکاری اداره ورزش وجوانان خرم آباد ، شهرداری خرم آباد وهییت همگانی استان برگزار کردیم،افزود: این مسابقه با استقبال خوب وبی نظیری از طرف مردم روبرو شد وحدود 200 ماهیگیر در این مسابقه شرکت کردند.

 علی نژادبا تقدیر از حمایت مسئولین از این برنامه  یادآورشد: من شخصا علاقه مندم که بنا به یک تجربه ابزار ورزش از جمله ماهیگیری را به جای جایزه  نقدی به شرکت کنندگان وماهیگیران برنده اهدا کنیم تامردم  بیشتر پای کار بیایند  واین ورزش زیبابتواند بیشتر از این  رشد وپیشرفت کند.

 رییس کمیته ماهیگیری لرستان در خصوص اهمیت وجایگاه ورزش ماهیگیری ،خاطر نشان کرد:ورزش ماهیگیری یک ورزش شاداب وچهارفصل بوده که در تمام دنیارایج است و انواع مختلفی مانند ماهیگیری در آبهای شور وآبهای شیرین ...وحتی صید هر ماهی به روش خاص خود را دارد ولی  برنامه ایی که ما برگزار کرده ایم  به شکل آزاد  وعمومی بوده است همچنین ماهیگیری ورزشی در بعد گردشگری وصنعت توریسم  بسیار تاثیر گذار است وباعث ایجاد شادمانی ونشاط در جامعه خواهد شد .

او با اشاره به  رابطه ورزش ماهیگیری با محیط زیست نیز خاطر نشان کرد: رابطه  ورزش ماهیگیری با محیط زیستی یک  رابطه هدف مند است و ما در این برنامه ها شاخص محیط زیستی را رعایت می کنیم  به طوریکه  هدفمندی در این ورزش باعث می شود دربسیاری از نقاطی که مردم به شیوه سنتی به   ماهیگیری می رونداین فرهنگ جا بیفتد که مثلا در فصل تخم گذاری ماهی صید نکرده وهمچنین منطبق با طبیعت ودر فضاهای تعریف شده ماهیگیری کنند وهمچنین  در خصوص حفظ  محیط زیست ،منابع آبی واهمیت این منابع توجه بیشتری شود  کلا ماهیگیران بتوانندخیلی  هدفمند ومدنی تر با ماهیگیری به صورت یک  ورزش زیست محیطی  رابطه برقرار کنند . 

علی نژاد بیان کرد:با توجه به استقبالی که هر بار از این مسابقه  می شود مطمئنا ورزشکاران ماهیگیری را ساماندهی خواهیم کردوهمچنین  ظرفیت لازم را برای حضور در مسابقات کشوری  وحتی برقراری مسابقات فرا استانی در خرم آباد ودیگر مناطق استان  نیز داریم  .

رییس کمتیه ماهگیری لرستان  با بیان اینکه در هرمسابقه نقاط ضعف را برطرف کرده ایم وجنبه قویتری به خود گرفته ایم ،گفت: در حال حاضر هیچگونه کلاس آموزشی ومربیگیری برگزار نکرده ایم ولی علاقه مندیم که حتما کلاس هارا در آینده باحضور  مربیان کشوری برگزار کنیم.

محمد علی نژادبا تاکید بر اینکه هدفمان توسعه این ورزش زیبا ومحیط زیستی در تمام استان است ، بیان کرد: با توجه به ظرفیت های محیط زیستی لرستان مانند  رودخانه ها ،نه ها وسراب ها ،تالاب ها ودریاچه هایی  مانند  دریاچه  گهر ،دریاچه کیو و.. می توان این ورزش را توسعه داد و براهمیت وارزش حفظ این منابع آبی وطبیعت لرستان نیز فرهنگسازی کرد.

 گفت وگو : رضا جودکی نژاد 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز