معاون رییس جمهور:

دولت از سرمایه گذاری در حوزه گردشگری حمایت می کند

۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۱۳:۲۶:۲۸
کد خبر: ۷۳۴۳۵۶
دولت از سرمایه گذاری در حوزه گردشگری حمایت می کند
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: با افتتاح مجموعه رویال پارک یک مجموعه کامل به مجموعه گردشگری و آبدرمانی کشور اضافه شد که جا دارد از سرمایه گذار آن تشکر کنیم.

به گزارش برنا،علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در مراسم افتتاح مجموعه رویال پارک در سرعین گفت: در این مجموعه بیش از صد نفر مشغول به کار شدند که این یکی از مختصات گردشگری است که هم سرعت ایجاد اشتغال ۲/۵برابر بیش از بقیه بخش های اقتصادی است و هم با حجم سرمایه گذاری بسیار پایین ایجاد شغل می کند.

وی بااشاره به حمایت های دولت در حوزه گردشگری اظهار داشت: دولت حمایت های خوبی از مجموعه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری با پرداخت تسهیلات  کم بهره ، تخفیف مالیاتی و  معافیت کامل جهت تغییر کاربری  دارد.

معاون رییس جمهور ادامه داد: بالغ بر ۱۷۰۰ طرح گردشگری در کشور در حال اجراست که ۱۲۵۰ طرح که عمدتا با سرمایه گذاری بخش خصوصی است تا پایان دولت دوازدهم تکمیل و به بهره برداری می رسد.

مونسان در بخش دیگر سخنانش گفت: مختصاتی را به شهرداران کشور با موضوع شهر گردشگری که طرح جدیدی است و باعث استقبال و جنب و جوش شهرداران شده ابلاغ  کردیم که موضوعات فرهنگی ، امور شهری و عمرانی و مجموعه ویژگی هایی از قبیل ۲۴ ساعته بودن و اقتصاد شب شهر را در بر می گیرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: شهرهایی که  شرایط لازم را داشته باشند گواهینامه شهر گردش دریافت می کنند که توسعه مضاعف برای آن شهر اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه در گام اول شهر سرعین همه این مختصات را داردگفت: امید داریم سرعین بعنوان اولین شهر گردشگر در نمایشگاه بزرگ شهر گردشگر کشور معرفی شود.

استاندار اردبیل هم در این مراسم گفت: سرعین بعنوان شهر گردشگر از سوی دکتر مونسان اعلام و در خصوص توسعه گردشگری استان معاون رئیس جمهور به مدیران استانی تفویض اختیار کردند.

اکبر بهنام جو افزود: طرح تعطیلات زمستانی در صورت تایید می تواند فرصتی برای توسعه گردشگری استان باشد.

وی از گردشگری به عنوان یکی از محورهای اساسی توسعه یاد کرد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز