مدیر کل اقتصادی استانداری خراسان رضوی :

ارز مورد نیاز تشکل ها برای واردات نهاده های دامی تامین می شود

۱۳۹۷/۰۵/۰۸ - ۱۱:۵۲:۰۰
کد خبر: ۷۳۵۱۴۹
ارز مورد نیاز تشکل ها برای واردات نهاده های دامی تامین می شود
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت : ارز مورد نیازتشکل ها با نرخ مصوب برای واردات نهاده های دامی در استان تامین می شود و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رسولیان در نشستی با  30 نفر از مدیران عامل و مسئولان تشکل های فعال در حوزه دام سنیگن  اعم از اتحادیه وتعاونی های مربوطه گفت : ورود اتحادیه ها و تشکل ها به موضوع واردات این نهاده ها و عهده دار شدن نقش محوری از سوی خود آنان می تواند کمک بیشتری به تامین به موقع نهاده ها نماید.

 در این نشست سه ساعته که دستگاه های مرتبط از جمله جهاد کشاوزری ، دامپزشکی، پشتیبانی امور دام ،صنعت ،معدن تجارت و تعاونی های روستایی نیز حضور داشتند ، مشکلات بخش به صورت ریز و بند به بند مورد بررسی قرارگرفت و راهکارهای مربوطه هم بررسی شد.

 وی عنوان کرد : تلاش بر آن است نهاده های مورد نیاز استان را با نرخ ارز مصوب تامین کنیم و در این راستا نقش اتحادیه ها و تعاونی ها برای مشارکت در واردات نهاده ها مهم است و تا کنون هم همکاری بسیار خوبی داشته اند.

 وی با تاکید بر اینکه ما ارز مورد نیاز را به نرخ مصوب در اختیارآنها قرار می دهیم ، افزود : افزایش قیمت و فروش هر کیلو شیر خام به قیمت 1570 تومان از سوی کارخانجات خود اقدامی مثبت است که بعد از چند سال محقق شد و از آن حمایت می کنیم زیرا  مسیر حمایت از مصرف کننده حمایت از تولید کننده است .

 رسولیان همچنین در این جلسه بر مشارکت بیشتر تعاونی ها واتحلادیه در فرآیند تامین و توزیع نهاده ها و تولید شیر و بازاریابی محصولات تاکید کرد.

 وی تصریح کرد : در بحث استمهال وام های بخش دامداری و مشکلاتی که فعالان بخش با بانک ها و محیط زیست دارند، پیگیری هایی شده و کمک هایی هم برای تسریع در دریافت پول و طلب دامداران از کارخانجات لبنی انجام شده است.

 وی در ادامه با اشاره به ابلاغیه وزیر صنعت ،معدن وتجارت گفت : در این راستا کمیته مبارزه با احتکار و اختفای کالاهای اساسی در استان فعال می شود وهم اکنون مقدمات کار به انجام رسیده و به زودی فعالیت خود را با حضور دستگاه های مربوطه از جمله تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی و غیره آغاز می کند تا نظارت و کنترل جدی و گسترده ای در بحث احتکارواختفای کالاهای اساسی ازجمله نهاده های دامی اقدام و نیاز مردم تامین می شود.

وی افزود : طی این مدت تشکل هایی که واردات نهاده ها را انجام دادند همکاری خوبی داشته و با قیمت واقعی بر مبنای ارز با نرخ مصوب به بازار ارائه کردند و ما هم قول دادیم ارز مورد نیاز آنها را تامین کنیم و اینگونه هم شده است.

به گفته وی ،  به طور متوسط نیاز استان به نهاده ها در بخش دام و طیور حدود دو میلیون تن که بخشی تولید داخل استان است و قسمتی از سایر استان ها و بخشی هم از محل واردات که هم اکنون در دست انجام است تامین می شود.

رسولیان با بیان اینکه تولید کنندگان خوبی در این حوزه در استان داریم گفت : باید تقویت وحمایت شوند و بنای استان هم بر این امر بوده و هست.

خراسان رضوی در تولید گوشت قرمز و مرغ جایگاه خوبی در کشور دارد و جزو استان های برتر بوده و روزانه 2500 تن شیر در این استان تولید می شود چنانکه سرانه تولید شیر استان تقریبا 1.5 برابر سرانه کشوری است .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز