معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خبر داد :

توزیع مرغ منجمد از فردا در استان مرکزی

۱۳۹۷/۰۵/۱۰ - ۱۲:۱۱:۰۷
کد خبر: ۷۳۶۰۰۰
توزیع مرغ منجمد از فردا در استان مرکزی
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی گفت: مرغ منجمد از فردا در استان مرکزی توزیع می شود .

به گزارش برنا از اراک ، سعید فرخی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی با اشاره به قیمت تعیین شده برای هر کیلوگرم شیر خام توسط ستاد تنظیم بازار کشور به مبلغ هزار و ٥٧٠ تومان بیان کرد: مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور لازم الاجراست، اما باید مکانیزم مناسبی در این راستا تدوین شود .

وی دلیل خروج شیر تولیدی استان مرکزی توسط دامداران به استان های دیگر را نبود ابزار جلوگیری دانست و افزود: لازم است جهاد کشاورزی استان امکان و سازوکاری جهت عرضه شیر تولیدی در داخل استان ایجاد کند. باید ابهامات موجود در مصوبه ستاد تنظیم بازار بررسی شود چراکه در حال حاضر هر کیلوگرم شیر خام در استان مرکزی بین هزار و ٧٠٠ تا هزار و ٨٠٠٠ تومان توسط دامداران عرضه می شود و نمی توان به راحتی مصوبه ستاد را به اجرا رساند .

فرخی با تاکید بر تدوین راهکاری برای اجرای مصوبه ستاد تنظیم بازار و فروش شیر با قیمت کمتر از بازار توسط دامدار عنوان کرد: قطعا اگر در شرایط کنونی و با قیمت فعلی بازار مصوبه اجرایی شود هیچ شیری در استان عرضه نمی شود مگر اینکه توان جلوگیری از عرضه شیر به استان های دیگر را داشته باشیم .

وی بر لزوم تحلیل وضعیت موجود، تدوین مکانیزم اجرایی و رفع ابهامات در اجرای مصوبه با طرح سوال از ستاد کشوری تاکید کرد و گفت: ملاک ما قانون است و برای اصلاح شرایط باید اصلاح قانون در صورت نیاز انجام شود و قیمت اقلام نیز براساس قیمت های مصوب عرضه شود .

فرخی با اشاره به بخشنامه و آیین نامه های ابلاغی از سوی کشور تصریح کرد: در شرایط کنونی اجرای برخی از آیین نامه ها دور از ذهن است و همچنین برای کنترل و نظارت نیز جاره ای جز اجرای بخشنامه های فعلی نیست. نباید در بحث نظارت صرفا به سراغ اصناف به عنوان حلقه آخر عرضه رفت بلکه باید از نقطه آغاز، کلیه زنجیره عرضه مورد نظارت قرار گیرد .

وی اضافه کرد: امروز برخی رفتارها مانند دریافت ارز دولتی و عرضه اقلام و کالاها با نرخ ارز آزاد موجب بی اعتمادی اجتماعی شده است و باید مشخص باشد که چه کسی با ارز دولتی چه اقلامی را وارد و به چه قیمتی وارد بازار کرده است .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی بیان کرد: براساس دستور کشوری، ستاد مبارزه با احتکار، اختفا و گرانفروشی تشکیل خواهد شد، همچنین با دستور وزارت کشور نیز بازرسی ها و نظارت ها بیشتر و موثرتر خواهد بود و دستگاه های نظارتی گزارش ها را جهت تصمیم سازی به ستاد تنظیم بازار استان مرکزی ارائه کنند .

وی با اشاره به افزایش قیمت مرغ و کمبود گوشت ٣٥ هزار تومانی در بازار بر لزوم عرضه گوشت منجمد از فردا در تمامی نقاط استان مرکزی و تامین گوشت قرمز مورد نیاز مردم تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی باید نظارت ها بر بازار منسجم تر و دقیق تر باشد چراکه شرایط با ماه های گذشته متفاوت شده است و باید به سمت اجرای دستورالعمل ها حرکت کرد. همچنین تحلیل درستی از آینده بازار نیز ارائه شود و با توجه به نزدیکی به بازار مدرسه باید از امروز به فکر بود و در جلسه آتی ستاد نیز گزارشی از لوازم التحریر و کاغذ ارائه شود .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز