نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

توسعه علمی کشور با پیوند صنعت و دانشگاه محقق می شود

۱۳۹۷/۰۵/۱۱ - ۱۰:۳۷:۰۸
کد خبر: ۷۳۶۳۲۷
توسعه علمی کشور با پیوند صنعت و دانشگاه محقق می شود
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: توسعه علمی کشور و حمایت همه جانبه از نسل نواندیش و مبتکر با پیوند صنعت و دانشگاه محقق می شود.

به گزارش برنا از اراک، دری نجف آبادی در دیدار با مسئولان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی در محل دفتر نماینده ولی فقیه در این استان، افزود: صنایع نقاط مختلف کشور و به خصوص استان مرکزی باید شماری از نیروی متخصص خود را هر چند برای مدتی کوتاه به دانشگاه های صنعتی اعزام کرده و دانشگاه نیز با گزینش و تربیت نخبگان زمینه ورود نیروی کار متخصص و کارآمد را به بازار کار فراهم کند. 
وی ادامه داد: سرفصل های درسی نیز باید از روش های تئوری به سمت شیوه های عملی و کارگاهی تغییر کند چرا که انتقال دوره آموزش به کارگاه ها و شرکت های تولیدی موجب می شود که علم آموز با تجربه عملی در جریان تولید به کارآفرینی دست یابد. 
امام جمعه اراک اظهار داشت: تربیت دانش آموختگان دانشگاهی بر اساس نیازهای روز جامعه و صنایع، انتقال دستاوردهای دانشگاهی به صنایع و بهره گیری از ظرفیت صنایع در راستای تحقیق و پژوهش در واحدهای علمی، کلید پیشرفت کشور است. 
وی افزود: دانشگاه های استان مرکزی از ظرفیت های علمی و انسانی مطلوبی برخوردار هستند که باید ظرفیت های موجود برای رشد و توسعه استان به خدمت گرفته شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بسیاری از صنایع این استان از قبیل هپکو و آونگان به دلیل نبود راهبردها و برنامه های روشن با تعطیلی و رکود مواجه شدند در صورتی که ارتباط این صنایع با واحدهای علمی و دانشگاهی می توانست ضمن به روزرسانی تجهیزات و عوامل تولید، زمینه ایجاد فرصت های شغلی جدیدی را نیز در استان فراهم کند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز