استاندار کرمانشاه:

وام مناطق روستایی و زلزله‌زده راندی شده است

۱۳۹۷/۰۵/۱۴ - ۱۹:۰۸:۴۵
کد خبر: ۷۳۷۴۴۵
وام مناطق روستایی و زلزله‌زده راندی شده است
وام به دامداری سنتی تعلق نمی‌گیرد

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیزدهمین نشست کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در سالن جلسات تدبیر استانداری تشکیل شد.

 هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این نشست از اعطای تسهیلات اشتغال روستایی و مناطق زلزله‌زده  انتقاد کرد و افزود: در ارائه این تسهیلات رانت‌هایی وجود دارد که باید بررسی شود.

او افزود: متاسفانه وام اشتغال روستایی و مناطق زلزله‌زده یک وام رانتی شده است که در این باره لازم است دستگاه‌های نظارتی دقت لازم را داشته باشند. به عنوان مثال در یک روستا با ۴۰ راس گوسفند ۸۰ خانوار وام گرفتند که با این کار اشتغالی ایجاد نمی‌شود و بعضی اشخاص این منابع مالی را در اختیار می‌گیرند.

استاندار کرمانشاه گفت:  به دامداری سنتی هیچ وامی نباید تعلق بگیرد، در استان کرمانشاه اشتغال در بخش دام سنتی لازم نداریم و اگر نباشد هیچ اتفاقی در این راستا نمی‌افتد.

بازوند با اعلام نارضایتی از وضعیت اشتغال روستایی در  استان کرمانشاه گفت: در اشتغال روستایی زمانی رتبه اول کشور را داشتیم و اکنون در رتبه هشتم کشوری قرار داریم و این موضوع اصلاً پذیرفتنی نیست چرا که  جایی از کار مشکل دارد و قرار نیست هر هفته یک پله پایین‌تر بیاییم.

او افزود: بایستی جلسه‌ای با حضور فرمانداران و مدیران بانک‌های عامل برای تدوین برنامه‌ای منسجم برگزار کنیم تا بتوانیم مشکلات اشتغال روستایی را در زمانی کوتاه حل و فصل کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز