سرپرست معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی:

تایباد "رتبه اول" جذب تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری استان در رسته گردشگری و صنایع دستی را کسب کرد

۱۳۹۷/۰۵/۱۴ - ۱۵:۲۶:۳۹
کد خبر: ۷۳۷۴۵۸
تایباد رتبه اول جذب تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری استان در رسته گردشگری و صنایع دستی را کسب کرد
سرپرست معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: شهرستان تایباد "رتبه اول" جذب تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری استان در رسته گردشگری و صنایع دستی را کسب کرده است.

 《احمد دیناری》در گفتگو با خبرنگار برنا در مشهد با اعلام این خبر افزود: تعداد ۲۹۱ طرح پس از تصویب در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان تایباد به بانک های عامل معرفی شده است که از این تعداد ۱۳۵ طرح توسط متقاضیان موفق به عقد قرارداد با بانک ها شده اند و در نهایت تعداد ۱۳۴ طرح تسهیلات روستایی و عشایری در رسته های گردشگری و صنایع دستی دریافت کرده اند.

 وی افزود: مبلغ یک میلیارد و ۳۳۶ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است .

دیناری با بیان این که میزان اشتغال ایجادی این طرح ها حدود ۱۸۵ نفر است، ادامه داد:  شهرستان تایباد در بین شهرستان های استان در خصوص میزان تسهیلات پرداختی به متقاضیان در رسته های گردشگری و صنایع دستی رتبه اول را به خود اختصاص داده و پس از آن شهرستان های فریمان و بردسکن در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اظهار کرد: از نظر تعداد طرح های مصوب در بانک ها نیز به ترتیب شهرستانهای تایباد با ۱۳۴ طرح، تربت حیدریه وباخزر هرکدام با ۶ طرح و سبزوار با ۵ طرح جایگاه اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

دیناری یادآور شد : ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری استان از طریق حمایت از مشاغل رسته های بوم گردی،طبیعت گردی و صنایع دستی  یکی از اهداف مهم "طرح کارا" است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز