"عضو تیم ملی تیراندازی به اهداف پروازی " در گفت وگوی اختصاصی با برنا:

تمام تلاشم را می کنم تا از جاکارتا با دست پر برگردم/مسابقات تیراندازی جاکارتا دست کمی از مسابقات جهانی ندارد/هنوز رکوردارتیراندازی جوانان کشور هستم

۱۳۹۷/۰۵/۱۹ - ۲۳:۴۳:۰۱
کد خبر: ۷۳۹۲۴۵
تمام تلاشم را می کنم تا از جاکارتا با دست پر برگردم/مسابقات تیراندازی  
جاکارتا دست کمی از مسابقات جهانی ندارد/هنوز رکوردارتیراندازی جوانان کشور هستم
"علی حافظی" در گفت گوی اختصاصی با برنا گفت: سطح تکنیک رشته تیراندازی در مسابقات آسیایی جاکارتا دست کمی از مسابقات جهانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛ حافظی در گفت و گو با خبرگزاری برنا اشاره به  سطح مسابقات  آسیایی جاکارتا دررشته تیراندازی اظهار کرد: بازی های جاکارتا  به المپیک آسیایی معروف هستند ودررشته تیزاندازی  نیز دست کمی از مسابقات جهانی ندارد.

او افزود: مسابقاتی  ووردکاپی  دارای سهمیه المپیک  تراز بالایی دارند چون تیراندازان  تمام دنیا در آن شرکت می کنند ولی سطح مسابقات  جاکارتانیز خیلی بالا است ودست کمی از وورد کاپ ندارد وحتی از مسابقات قهرمانی آسیا  که هرسال برگزار می شود نیز بالاتراست.

حافظی  با بیان اینکه ورزش تیراندازی یک ورزش حرفه ایی  وجهانی است   وعلاوه بر تمرینات زیاد وعادی شدن مسابقات برون مرزی برای تیرانداز به  حمایت مالی شدید هم  نیاز دارد، تصریح کرد: به همین خاطر کشورهای حاشیه خلیج فارس مثل کویت ،قطر وامارات  که از نظر مالی بسیار ثروتمندند در سطح جهانی دارای تیراندازهای مطرحی هستند و در حال حاضر  نیز کویت درتیراندازی  آسیا حرف اول را می زند به طوریکه  رقبای اصلی ما در جاکارتا  بیشتراز  کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می آیند.

او با بیان اینکه  هرکدام از اعضای تیم  ملی بالای هفت  سال سابقه  حرفه ایی  در تیراندازی  دارند گفت: باید خیلی تلاش کنیم تا به رده های جهانی برسیم و از نظر تکنیکی هیچ چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم ؛

حافظی  بیان کرد: حریف خاصی ندارم چون  موفقیت در  تیراندازی بستگی به این داردکه  باید روزت باشد  من زمانی که به مسابقات آسیایی رفتم قهرمان المپیک با آن تجربه نفر پنجم شد ومن که به فینال راه یافته بودم هم چهارم شدم چون روزمان نبود .

این تیرانداز لرستانی عضو تیم ملی در خصوص سطح آمادگی خود برای حضور در مسابقات جاکارتا   گفت: در حال حاضراز 100 نمره به خودم  نمره 75 را می دهم وتلاشم را می کنم تا نتیجه بگیرم واز جاکارتا با دست پر برگردم .

او با اشاره به اهمیت مسابقات برون مرزی  برای سطح آمادگی یک تیرانداز گفت: هرکدام از  تیراندازان  تیم کویت بالای 10 تا 15 مسابقات برون مرزی می روند ولی من یک وورد کاپ  رفتم ویک قهرمانی آسیا که برای اولین بار به عنوان یک ایرانی  توانستم به فینال راه پیدا کنم.

حافظی  در خصوص توانایی خود برای کسب سهمیه المپیک نیز گفت: پس ازمسابقات جاکارتا مستقیما برای حضور در مسابقات وورد کاپ  کره که سهمیه المپیک را می توان در آن کسب کرد اعزام می شویم  وتلاش می کنم بتوانم سهمیه المپیک را کسب کنم .

عضوتیم ملی تیراندازی به اهداف پروازی  با بیان اینکه  الان نزدیک به ده سال است که دارم در این رشته  تمرین می کنم ،گفت: تاجایی که می دانم درحال حاضر رنکینگ 6 آسیا را دارم البته چند مسابقه  اخیرابرگزارشده بود که در آنها شرکت نکردم ولی باتوجه به اطلاع قبلی هنوزرنک 6 آسیارا دارم .

حافظی در خصوص مسیرتکنیکی خود در رشته تیراندازی نیز بیان کرد: این مسیر را از ده سال قبل در تهران  شروع کردم از طریق تلوزیون با این رشته آشنا شدم  زمین اهداف پروازی فقط درتهران وجود داشت و زیر نظر مربیان مختلف دوره دیدم وسپس در مسابقات آزاد شرکت کردم ؛اگر تیرانداز در مسابقات آزاد جزء سه نفر برتر باشد یا اسکوربالایی بزند  مستقیما به تیم ملی دعوت می شود .

ملی پوش لرستانی تیم تیراندازی به اهداف پروازی با بیان اینکه رکورد جوانان ایران هنوزدر  دست من است، ادامه داد: در مسابقات "جونیور"  یا جوانان  زیر 21 سال  واولین مسابقات انتخابی جوانان کشور سوم شدم وبه تیم ملی راه یافتم ؛ یک سال بعد نفر اول ایران شدم.

علی حافظی اضافه کرد: درزمان سال91  که به سربازی رفتم   سومی جوانان  غرب آسیا را کسب کردم ازسال  91 به بعد نیز فیکس تیم ملی بزرگسالان شدم ؛نفر اول ،رنک  کشور،  رکورد جوانان ، رکورد زمین کرمان  ورکورد زمین بالابان گلستان را در کارنامه خودم دارم همچنین در مسابقات برون مرزی اسکورهای قابل قبولی تا  میانگین متوسط رو به بالارا زرم در  مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی قزاقستان پس از 13 سال به عنوان اولین ایرانی به فینال راه یافتم  وبا اسکور115  چهارم شدم  اخیرا هم به یک برون مرزی ایتالیا رفتم و سلاح نو وتجهیزات تیراندازی را برای جاکارتا کامل کردم .

 

گفت وگو: رضا جودکی نژاد

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز