استاندارالبرز:

خسارت های تغییرات دما در استان باید جبران شود

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۱۱:۴۱:۲۰
کد خبر: ۷۴۰۲۳۸
خسارت های تغییرات دما در استان باید جبران شود
استاندار البرز گفت: تغییرات دما در شهرستان های استان خساراتی را در بر داشته که می بایست جبران شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمدعلی نجفی در مراسم گشایش پروژه های هواشناسی استان که روز دوشنبه در محل اداره کل هواشناسی البرز با حضور رئیس سازمان هواشناسی کشور برگزار شد، افزود: بخش بزرگی از حوادث را می توان با سرمایه گذاری مناسب در حوزه های تحقیقاتی پیشگیری کرد.

وی با ابراز خرسندی از گشایش 11 پروژه تحقیقاتی و خدمات اقلیم شناسی سازمان هواشناسی در البرز گفت:

این پروژه ها در پیشگیری از حوادث نقش اساسی دارند.

نجفی با اشاره به اینکه بهره برداری از چنین پروژه هایی، امید را در جامعه افزایش می دهد، ادامه داد: استان البرز در بخش مختلف تحقیقاتی، کشاورزی، محیط زیست و گردشگری، مدیریت پروژه ها و بحران دارای جایگاه ویژه ای در کشور است.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش و تحقیقات برای بهره وری بیشتر و صرفه جویی در مصارف، افزود:

البرز با خشکسالی تمام عیار درگیر است که باید کمربند همت را برای این امر محکم تر ببندیم .

نجفی عنوان کرد: باید تدابیر ویژه ای برای پیشگیری از گسترش خشکسالی ها اندیشید.

استاندار البرز گفت: در بحث آزادراه تهران -شمال در مسیر 33 کیلومتر از همت تا شهرستانک حدود یک هزار میلیارد تومان صرفه جویی در بنزین خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: با سرمایه گذاری های علمی و تحقیقاتی و اجرای اهداف پژوهش ها می توان بازگشت سرمایه و کاهش خسارات را طی بازه زمانی کوتاه، بر اساس پیش بینی و پیشگیری، تضمین کرد.

وی با اشاره به دیدار روز گذشته خود با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در چنین دیدارهایی همواره به تبیین جایگاه البرز در کشور پرداخته ام چراکه نگاه استانی به البرز، یک اشتباه بزرگ راهبردی محسوب می شود.

نجفی افزود: 35 میلیون تردد خودرو در تعطیلات نوروز نشان از اهمیت راه های البرز دارد و این حجم از ترددها بار سنگینی بردوش این استان است.

وی با اشاره به اینکه البرز روی ریل توسعه و پیشرفت با سرعت در حال حرکت است، خاطرنشان کرد: بخش مسافری فرودگاه پیام شهریور ماه امسال افتتاح می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز