امام جمعه گلوگاه عنوان کرد:

رسانه بعنوان رکن چهارم کشور است/ به خبرنگاران نگاهی متفاوت‌تر از قبل باید داشت/ سلامت نظام مستلزم سلامت خبرنگاران است

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۱۷:۲۷:۱۵
کد خبر: ۷۴۰۴۴۰
رسانه بعنوان رکن چهارم کشور است/ به خبرنگاران نگاهی متفاوت‌تر از قبل باید داشت/ سلامت نظام مستلزم سلامت خبرنگاران است
امام جمعه گلوگاه گفت: خبرنگاری رکن چهارم کشور است و همین موضوع اهمیت این بخش را می رساند که بر این اساس باید مشکلات و سختی های جامعه خبری را با نگاهی متفاوت از قبل ببینیم و نگاهی ویژه به آن داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گلوگاه؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم میراحمدی در نشست صمیمی با خبرنگاران، اظهار کرد: روز خبرنگار فرصتی برای ارج نهادن به خدمات موثر اصحاب قلم در عرصه اطلاع‌رسانی عمومی در سطح جامعه است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران رسالت بسیار سنگینی در قبال جامعه دارند، بیان کرد: خبرنگاران باید در انعکاس اخبار جامعه از حضرت زینب (س) الگو بگیرند که آن حضرت چگونه در انعکاس واقعه کربلا موثر بوده و همچنین در جبهه‌های حق علیه باطل اولین حضور از جانب خبرنگاران بود که اگر آنها نبودند بسیاری از رشادت‌ها و ارزش‌های شهدا به نسل امروزی انتقال نمی‌یافت.

امام جمعه شهرستان گلوگاه طرح مطالبات واقعی مردم، تأمین منافع عمومی جامعه، واقع بینی، ملاحظه منافع نظام و امنیت کشور، صداقت و اخلاص را از وظایف ذاتی اصحاب رسانه دانست و عنوان کرد: فرهنگ تخریب در رسانه‌ها مناسب شأن و جایگاه اصحاب رسانه نیست و موجب آسیب به کل شهرستان خواهد شد بلکه نقد سازنده و منصفانه بدون شک موجب ایجاد انگیزه و امید به آینده‌ای روشن خواهد شد که خبرنگاران باید این مهم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام میراحمدی خبرنگاران را حلقه وصل میان مسئولان و افکار عمومی دانست و خاطرنشان کرد: خبرنگاران می‌توانند با ارسال به موقع اخبار به صورت جامع و کامل بر اساس دقت و ظرافتی که در این حرفه وجود دارد، نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور اهمیت خبر و اطلاع رسانی بسیار بالاست و خبرنگاران به عنوان رابط بین مردم و مسئولان باید در انعکاس اخبار باصداقت عمل کنند.

خطیب نمازجمعه شهرستان گلوگاه در ادامه یادآور شد: هفدهم مردادماه، بهانه‌ای است تا برخلاف روزهای قبل، این بار خبر از خبرنگاران باشد، این روز یادآور تلاش‌های قشر زحمتکشی است که مطمئنا هیچگاه آن‌طور که باید به مشکلات معیشتی و رفاهی آنها توجه و رسیدگی نشده است.

وی با بیان اینکه امروزه جنگ اقتصادی و رسانه‌ای در کشورهای مختلف به چشم می‌خورد، خاطرنشان کرد: در حقیقت این یک جنگ نیابتی است و اگر شما اهالی رسانه و مطبوعات حقایق را برای مردم بازگو نکنید و جناحی و دوقطبی فکر کنید و نسبت به منافع نظام و مردم بی‌تفاوت باشید و دنیا محوری قلم بزنید، در حقیقت خیانت به کشور و شهدای والامقام کرده‌اید.

این مقام مسئول با بیان اینکه سلامت نظام مستلزم سلامت خبرنگاران است، عنوان کرد: قلمی که در دستان شماست پاک است نباید دستان خود را آلوده کنید چراکه باید در وهله اول شماها سالم بمانید تا نظام در سلامت باشد.

امام جمعه گلوگاه با بیان اینکه اگر دشمن در اندیشه‌ها نفوذ پیدا کند، همه چیز را تصرف کرده است، تصریح کرد: اگر فرهنگ جامعه‌ای شکست بخورد قابل برگشت نیست چراکه ماهیت جامعه تغییر می‌کند و کار شما خبرنگاران در این شرایط بسیار حساس و بااهمیت است.

وی افزود: هدف کلان خبرنگاران، برداشتن جهل از مردم است و شماها باید با عزمی راسخ، شفاف‌گویی و صراحت در صدد این مهم کوشا باشید.

میراحمدی در پایان گفت: خبرنگاری رکن چهارم کشور  است و همین موضوع اهمیت این بخش را می‌رساند که بر این اساس باید مشکلات و سختی های جامعه خبری را با نگاهی متفاوت از قبل ببینیم و نگاهی ویژه به آن داشته باشیم.

گفتنی است در پایان این نشست  اصحاب رسانه نظرات و پیشنهادات خود را برای توسعه و برون رفت شهرستان از مشکلات موجود مطرح و همچنین حدود انتظارات خود را برای ارتقای جایگاه رسانه در سطح شهرستان بیان کردند و به پاس خدمات و زحمات خالصانه این خبرنگاران از آنها تجلیل بعمل آمد.

photo_2018-08-13_18-04-10

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز