توصیه دامپزشکی به شهروندان در آستانه عید قربان:

از کشتار دام در معابر عمومی جدا پرهیز کنید

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۲:۵۹:۱۷
کد خبر: ۷۴۰۶۷۴
از کشتار دام در معابر عمومی جدا پرهیز کنید
با توجه به نزدیک بودن به عید قربان، اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی از مردم خواست تا از ذبح دام در معابر عمومی خودداری کنند.

معاون سلامت  اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار برنا در مشهد در این باره اظهار داشت: با بیان اینکه ارائه خدمات دامپزشکی در کشتارگاه ها در عید سعید قربان انجام می شود؛ افزود: ذبح در معابر و سطح شهر توسط شهروندان بدون نظارت کارشناسان دامپزشکی، احتمال خطر انتقال بیماری های مهلک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو،سیاه زخم، تب مالت و انگل های داخلی مشترک دام و انسان را افزایش می دهد.

دکتر محمد رشتی باف در ادامه با اشاره به اینکه انگل های خارجی همچون کنه های خونخوار ، جرب ، کک و... سلامت کودکان را تهدید می‌کند؛ خاطرنشان کرد:گوشت و آلایش حاصل از ذبح دام باید توسط کارشناسان دامپزشکی بازرسی شود تا سلامت آن تایید گردد و این مهم با همکاری شهروندان با کشتارگاه های تحت نظارت اداره کل دامپزشکی میسر می‌گردد.

رشتی باف با اشاره به اینکه با خرید گوشت از مراکزمجاز جای هیچ گونه نگرانی نیست، تصریح کرد: براین اساس از مردم انتظار می رود که به لحاظ حفظ بهداشت عمومی و جلوگیری از انتقال بیماریهای مشترک بین انسان و دام کشتار دام در مکان های عمومی، معابر ،منازل و... خودداری کنند و دام قربانی را صرفا در کشتارگاه ها ذبج نمایند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز