بیرانوندی در گفت وگو با برنا،مطرح کرد:

نشست مدیران کل بهزیستی کشور در لرستان نکات غیر متعارفی نداشت/فضای مجلس برای رای اعتماد به "بندپی "مثبت است/در استیضاح آقای ربیعی مطالب قابل تاملی مطرح شد

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۱۳:۵۵:۱۳
کد خبر: ۷۴۱۵۹۰
نشست مدیران کل بهزیستی کشور در لرستان  نکات غیر متعارفی نداشت/فضای مجلس برای رای اعتماد به بندپی مثبت است/در استیضاح آقای ربیعی مطالب قابل تاملی مطرح شد
نماینده مردم خرم آباد وچگنی در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار برنا گفت: در صورت معرفی دکتر بندپی به عنوان گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری برای تصدی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ،فضای مجلس برای رای اعتماد به او مثبت است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ محمد بیرانوندی در این گفت وگو  اظهار کرد: دکتر بندپی بواسطه سالها حضور در مجلس و همچنین تصدی ریاست سازمان بهزیستی کشور شخصیتی بسیار مجرب در دو حوزه تقنینی و اجرایی بودن و فردی مخلص ،کاردان ،زحمتکش و پیگیر و با برنامه است و زحماتی نیز که در بهزیستی کشور متحمل شده است زحماتی خالصانه بوده و دارای روحیه ای مردم دارانه و با تعهد است.

او افزود: نشست علمی کاربردی مدیران ارشد بهزیستی کشور در لرستان در سطح بسیار عالی با حضور مقامات ملی برگزار شد و نه تنها حاوی نکته نامتعارفی نبود بلکه فرصتی مناسب برای معرفی لرستان بوده و دستاوردهای ارزنده ای برای جامعه هدف بهزیستی استان در پی داشت .

بیرانوندی تصریح کرد: برگزاری این گونه نشست ها باعث شناسایی میدانی کاستی ها ،افزایش درآمد برای استان و معرفی ظرفیت های لرستان است که توسط همه دستگاهها صورت می گیرد.

عضو فراکسیون امید خاطر نشان کرد:  در حین استیضاح وزیر سابق مسائلی در خصوص استان لرستان و گردهمایی سه روزه مدیران کل بهزیستی کشور مطرح شد که به عنوان فردی که در این نشست دو بار حضور داشته و سخنرانی کرده ام نکته نا متعارفی ندیدم.

او ادامه داد:  آنچه در این گردهمایی که معمولا به صورت دوره ای به میزبانی استان ها در جریان است و در همه دستگاهها نیز این گونه گردهمایی ها مرسوم است جز دستاورد و خوبی برای لرستان چیزی به ارمغان نیاورد و آنچه از سوی مدیر و معاونین  بهزیستی استان  در آن ایام صورت گرفت تلاش در معرفی خوب استان و رایزنی برای بهبود وضعیت معلولین و اعطای تسهیلات و اعتبارات و امکانات به استان بود.

به گفته این نماینده  راه اندازی اورژانس های اجتماعی در شهرستان ها ،استفاده از اعتبارات افزون بر سقف و سهم بهزیستی در حوزه اشتغال معلولین ،اعطای امکانات و تجهیزات توان بخشی به معلولین ،کمک های بلاعوض به معلولین و هزینه های کمک ازدواج و...همه از برکات حضور دکتر بندپی در استان بوده و نمی توان این دستاوردها را کتمان کرد.

نماینده مردم خرم آباد وچگنی در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه آفت سیاسی کاری آسیب به سرمایه اجتماعی می شود،  یادآورشد: شخصیت دکتر بندپی مبری از مسائل مطروحه است وحضور ایشان در استان بدون هرگونه تشریفات وباهدف مساعدت مضاعف به جانعه هدف بهزیستی بود که اتفاق افتاد و لذا طرح مباحث حاشیه ای و نادیده  گرفتن تلاش وکوشش مدیران باعث عدم توسعه استان و ویژگیهای مثبت  قوم شرافتمند لر در اذهان عمومی وفرار سرمایه انسانی می شود.

محمد بیرانوندی  با اشاره به فضای متشنج مجلس در حین استیضاح وزیر سابق تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفت: در استیضاح آقای ربیعی مطالب قابل تاملی مطرح شد و من معتقدم مستقیم به دو قوه مجریه و مقننه و غیر مستقیم کل نظام جمهوری اسلامی و به عبارتی سرمایه های شخصی ،حقیقی ،حقوقی و سرمایه های اجتماعی این نظام ،ین رفتارها آسیب جدی وارد کرد و چنین رویه ای به سود هیچکس نیست.

او با بیان اینکه مردم با مشاهده این رفتارها از کلیت نظام و مسئولین ناامید و مایوس می شوند ،تاکید کرد: ممکن است فردی خطایی هم مرتکب شده باشد اما اینکه برخی از هر دو طرف به صورت احساسی مطالبی را عنوان کنند تبعات ناشی از این حرف ها و رفتارها بیشتر از خطاها یی است که ممکن است عده ای در این وسط مرتکب شده باشند.

بیرانوندی بیان کرد: سخنان و برخوردهای احساسی و خطای خطاکاران به خدمت خالصانه و بی ریای افرادی از هر دو قوه آسیب جدی وارد کرد و افرادی که از این دو قوه بدون هیچ چشمداشتی با مردم داری و مردم باوری و تعهد خدمت کرده اند را نیز این رفتارها و حرف ها و برخوردهای احساسی تحت تاثیر قرار داده زیرا مردم همه ما  را به یک چشم نگاه می کنند.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: طبیعی است که همه مثل هم،  نه می توانند خدمت گذار بی چشمداشت باشند و نه  همه خیانت مرتکب شوند اما مردم در بیرون همه را به یک زاویه نگاه نمی کنند و تصور خوبی از این حرف ها وجود ندارد .

او گفت: برای افرادی که سالم و خدوم هستند این حرف ها و برخوردهای احساسی هر دو طرف تبعات دارد و من نگران تبعاتی هستم که در ذهن و چشم مردم این رفتارها برجای گذاشته است.

بیرانوندی یادآورشد: خوشبختانه در دوران نمایندگی ام تا توانسته ام خود را از هر خطا و لغزشی مصون داشته ام و خوشحالم که ریالی به دارایی های پیش از نمایندگی خود ،همسر ،فرزند و خانواده ام افزوده نشده و علاقه مندم که دستگاههای ناظر بیایند و بررسی کنند تمامی حساب های من و خانواده ام را و اگر خطایی یافت کرده اند به اطلاع مردم برسانند.

این نماینده اصلاح طلب  خاطر نشان کرد: توقع این است که با دقت و ظرافت و تدبیر مطالب عنوان شود تا نظام و کلیت آن قربانی مسائل سیاسی نشود زیرا این رفتارها پیامدهای برجای خواهد گذاشت که جز ناامیدی و یاس مردم از انقلاب و نظام و مسئولین ثمره ای ندارد .

گفت و گو : عباس دارایی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز