شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی برگزار شد

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۱۵:۱۱:۳۹
کد خبر: ۷۴۱۶۱۴
شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی برگزار شد
با حضور استاندار آذربایجان غربی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در محل استانداری برگزار شد ، با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران اسلامی گفت: با وجود اینکه بسیاری از شرکت ها و کمپانی های بزرگ رابطه کاری خود با کشورمان را قطع کرده اند ، کمپانی های متوسط و کوچک که هیچ مراوده ای با آمریکا ندارند برای مشارکت و تجارت با جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرده اند.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد:  در حال حاضر بیش از ۳۰۰ کمپانی و شرکت آلمانی با وجود تحریم ها باز هم آماده سرمایه گذاری در کشور هستند، گفت: این امر نشان از ظرفیت شرکت های کوچک و بازدهی بالای آنهاست و باید در این استان نیز کوچک سازی واحدهای تولیدی دنبال شود.

محمدمهدی شهریاری افزود: زیرساخت های لازم برای توسعه شرکت های کوچک زودبازده باید فراهم شود تا چرخه های اقتصاد و اشتغال استان به حرکت در بیاید.

وی بیان کرد: در حال حاضر کشور در یک جنگ اقتصادی قرار دارد و برای حل این مشکل نیازمند عزم همگانی و همراهی تولید کنندگان و سرمایه گذران هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت قابل توجه مالی ایرانیان خارج از کشور، ادامه داد: اگر تنها ۱۰ درصد این منابع وارد کشور شود، اقتصاد ایران متحول می شود.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه استان سرشار از ظرفیت های اقتصادی است، بیان کرد: سرمایه گذاران مورد حمایت جدی مسوولان قرار دارند.

شهریاری ادامه داد: تولیدکنندگان نباید ناامید شوند و با اتحاد و همدلی مشکلات را کنار بزنند و بدانند که ترویج ناامیدی مهمترین هدف دشمن است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی نیز راه اندازی شبکه رسمی مبادلات ارزی را راهکار حل مشکلات بانکی بخش خصوصی عنوان کرد.

رضا حسینی افزود: تمرکززدایی راهکار دیگر حل مشکلات بخش اقتصادی در استان ها بوده و منطقه ای کردن اختیارات ضروری است.

وی ادامه داد: نبود ضمانت برخی شبکه های صرافی و وجود برخی رانت ها در امور اقتصادی مشکلات اساسی را بوجود آورده است و راه اندازی شبکه رسمی ارزی این مشکل را نیز کنترل می کند.

وی بیان کرد: فقدان ثبت سفارش مهمترین چالش حال حاضر پیش روی تولیدکنندگان و صنعتگران است و سعی داریم این مشکل در اسرع وقت حل و فصل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز