مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر :

۱۰۶۷ واحد مسکن مهر در استان بوشهر آماده تحویل است

۱۳۹۷/۰۵/۲۸ - ۱۲:۴۴:۵۸
کد خبر: ۷۴۲۷۸۳
۱۰۶۷ واحد مسکن مهر در استان بوشهر آماده تحویل است
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده تا شهریورماه یکهزار و 67 واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت در این استان آماده واگذاری است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ فرزاد رستمی روز یکشنبه درجمع خبرنگاران افزود: با تحویل این واحدهای مسکونی پرونده مسکن مهر در استان بوشهر بسته می شود.

وی اظهار داشت: سهم استان بوشهر از مسکن مهر 34هزار و827 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر، شهرهای زیر 25 هزار نفر و شهرهای جدید است که از این تعداد 30 هزار و 509 واحد تاکنون تحویل شده است.

رستمی گفت: از مجموع سهم مسکن مهر استان بوشهر 18هزار و 258 واحد مربوط به شهرهای بالای 25 هزار نفر شامل بوشهر، برازجان، گناوه و خورموج است که از این تعداد تاکنون 14هزار و 708 واحد تحویل شده است.

وی یادآور شد: براساس برنامه ریزی ها در هفته دولت امسال 306 واحدی شهر بوشهر، 12 واحد برازجان، 423 واحدی گناوه و 126 واحدی عالی شهر به بهره برداری می رسد.

رستمی اضافه کرد: بخشی از واحدهای مسکن مهر که در بوشهر و گناوه با مشکل روبرو بودیم با تغییر پیمانکاران و ورود افراد جدید برطرف و پروژه ها فعال است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر مشکل تامین خدمات زیربنایی از جمله آب، برق، گاز و فاضلاب بویژه در شهرهای بوشهر و گناوه برطرف شده و برای تامین خدمات روبنایی نیز تاکنون عملیات اجرایی هفت مسجد، 2 مدرسه، درمانگاه یک مجموعه تجاری در بوشهر، برازجان، عالی شهر و خورموج آغاز شده است.

وی درباره فعالیت ستاد بازآفرینی در استان بوشهر گفت: یکهزار و 685 هکتار مساحت بافت ناکارآمد درقالب 72 محله در 12 شهر این استان وجود دارد که تاکنون توسط این اداره کل شناسایی شده است.

رستمی بیان کرد: براساس برنامه ششم توسعه کشور 2 هزار و 700 محله ناکارآمد در کشور شناسایی شده که سالانه باید 270 محله در مدت 10 سال بازآفرینی شود براین اساس 9 محله در استان بوشهر باید بازآفرینی شود که چهار محله در اولویت قرار دارد.

وی یادآور شد: درزمان حاضر 183 هزار نفر در محله های ناکارآمد استان بوشهر زندگی می کنند که شهرستان بوشهر و برازجان بیشترین سکونتگاه های غیررسمی را دارا هستند.

رستمی تاکید کرد: تلاش می شود در قالب ستاد بازآفرینی عملیات اجرایی دستگاه های اجرایی در بخش های مختلف به صورت اقدام جامع مشترک به صورت هماهنگ و با سیاست هم افزایی اجرا شود.

وی تاسیس مدرسه، سالن ورزشی، اصلاح شبکه آبرسانی، خانه بهداشت، اصلاح شبکه برق و تامین قیررایگان برای آسفالت معابر از جمله بخشی از خدمات ارائه شده در این بخش است.

رستمی با تاکید براینکه هدف دولت همکاری مردم در بازآفرینی محله های ناکارآمد است تاکید کرد: افزون براین یکسری تسهیلات با سود 6 درصد برای مرکز استان از محل صندوق مسکن یکم به میزان 400 میلیون ریال و در سایر شهرستان ها 300 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت می شود.

وی با اشاره به بحث سند دار کردن واحدهای مسکونی بافت های ناکارآمد گفت: تلاش می شود در شهرهای بالای 25 هزار نفر باهمکاری مردم و مسئولان بتوانیم مشکل سند این واحدهای مسکونی برطرف شود.

رستمی یادآور شد: در این ارتباط با همکاری مسئولان استانی و شهرداری بوشهر طرح تفصیلی محله های جنوبی شهر بوشهر تهیه و رضایت شورای عالی نیز گرفته شده است.

وی در مورد راه آهن بوشهر- شیراز گفت: اتصال بوشهر به شبکه ریلی از مهمترین دغدغه مسئولان استان و مردم است در این ارتباط 2 قطعه به طول 97.5کیلومتر با 2هزار و 370میلیارد ریال به مرحله مناقصه رفته و در آینده نزدیک پیمانکاران مشخص و عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

رستمی با اشاره به اعتبار 30 هزار میلیارد ریالی خط راه آهن 640 کیلومتری بوشهر- شیراز گفت: تلاش دولت اجرای این پروژه از محل اعتبارات فاینانس است.

وی یادآور شد: 11 قطعه از پروژه راه آهن بوشهر- شیراز به طول 300 کیلومتر در استان بوشهر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر 300 کیلومتر جاده بزرگراهی در این استان در دست اجراست که 31 کیلومتر شامل جاده بزرگراهی، راه روستایی و اصلی در هفته دولت با 340 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می رسد.

وی مهمترین بزرگراه های در دست ساخت استان بوشهر را اهرم – برازجان، گناوه - دیلم، برازجان -گناوه، دالکی - کنارتخته، بوشهر- دیر، بزباز - بندو حد فاصل پارسیان به سمت عسلویه و جم – فیروزآباد است.

رستمی با بیان اینکه بزرگراه دیلم به گناوه تکمیل شده است گفت: در اجرای کریدور نوار ساحلی جنوب بیش از یکهزار و 600 کیلومتر جاده اصلی و بزرگراهی ساخته می ‌شود که بخش عمده‌ای از آن در استان بوشهر قرار دارد.

وی در باره مسیر برزگراهی دالکی به کنارتخته افزود: برای تبدیل این مسیر کوهستانی به بزرگراه عملیات اجرایی آغاز شده که اکنون 6.5 کیلومتر آن با اعتبار 570 میلیارد ریال در دست ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر به‌محور خروجی دوم شهر بوشهر پرداخت و افزود: اجرای طرح خروجی دوم بوشهر نقشی مهم در کاهش ترافیک و طرح پدافند غیرعامل دارد که این طرح در دست اجراست.

وی در باره رفع تصرف از زمین های ملی گفت: سال گذشته 350 هکتار شناسایی و از این میزان 337 هکتار رفع تصرف شد و در پنج ماه نخست امسال نیز 68 فقره رفع تصرف شناسایی که 9.1هکتار آن به ارزش 100 میلیارد ریال رفع تصرف شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز