عضو مجمع ملی جوانان :

ناامید کردن جوانان اولین هدف منتقدین دولت تدبیر وامیداست /سمن های حوزه جوانان بازوی دولت هستند/لزوم تنظیم برنامه و سند هویت بخشی جوانان توسط استاندار لرستان

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۱۲:۵۰:۵۹
کد خبر: ۷۴۳۰۳۴
ناامید کردن جوانان اولین هدف منتقدین دولت تدبیر وامیداست /سمن های حوزه جوانان بازوی دولت هستند/لزوم تنظیم برنامه و سند هویت بخشی جوانان توسط استاندار لرستان
"محمدرحمان سالاری " برلزوم وحدت وحمایت همه جانبه جوانان از دولت تدبیر وامید وپشتیبانی جوانان از برنامه های توسعه محور در استان توسط استاندار تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛رییس تشکل ها وسازمانهای مردم نهاد ستاد دکتر روحانی در نشست صمیمی استاندار لرستان با منتخب جوانان استان که در خانه جوان خرم آباد برگزارشده بود ،با بیان این مطلب اظهار کرد: جوانان لرستان آماده حمایت از مدیریت ارشد استان درجهت وحدت و توسعه استان هستند  همچنان که همیشه این حمایت را نشان داده اند. 

سالاری  افزود:  عدم ارتباط مدیران با مردم وجوانان یکی از ضعف های دولت یازدهم بود ولی در دولت دوازدهم با تشکیل وتوسعه خانه های جوان ما شاهد حضور هفتگی مدیران در خانه جوان استان هستیم ودر حال حاضر جوانی که می بایست یک یا دو هفته پشت درب اتاق یک مدیر منتظر بماند در همین خانه جوان می تواند این مدیر را ببیند و  والان هم در این نشست  جوانان استان بدون هیچ خط قرمزی در حضور مدیریت ارشد استان ایستاده اند ومطالباتشان رابیان می کنند.

او  با اشاره به لزوم پیگیری بحث خانه های جوان در استان ،تصریح کرد: خانه های جوان  محلی برای کشف ورشد وپرورش استعدادها است ولی بعد از ادغام سازمان ملی جوانان وتربیت بدنی شاهد بذل وبخشش خانه های جوان در تمام استان بودیم وساختمان سازمان ملی جوانان بین ادارت دیگر تقسیم شد در حال حاضر نیز  خانه جوان خرم آباد استیجاری است .

سالاری  یادآورشد:  با توجه به شرایط فعلی دولت از لحاظ اقتصادی ،ظلم است که  مبالغی را صرف هزینه اجاره این ساختمان  استیجاری کرد لذا درخواست می کنیم جناب استاندار  اماکنی که در اختیار ادارت  بوده وبلاستفاده مانده است را برای خانه جوانان مرکز استان مشخص کنند.

عضومجمع ملی جوانان ادامه داد: عموما ما از مسئولین درخواست کمک  وحمایت می کنیم ولی فقط 10 یا 15 درصد آن عملی می شود و90 یا 85 درصد آن عملی نمی شود ؛به عنوان نمونه جناب تندگویان قول گرفتند که خانه های جوان به حوزه جوانان ادار ه کل ورزش وجوانان  برگردند ودر این راستا دستور استاندار هم صادرشد ولی متاسفانه هنوز فرمانداران در مقابل دستور استانداری عملی را انجام نداده اند که انتظار  پیگیری این مطالبه را داریم.

سالاری با اشاره به نقش واهمیت سازمانهای مردم نهاد حوزه جوانان به عنوان بازوی دولت بر  برون سازی کارها به سازمانهای مردم نهادتاکید کرد وافزود:   اگر کاری به سمن ها داده شود، سمن ها آن را با یک پنجم هزینه انجام می دهد ولی در دستگاه های دولتی ما فکر می کنند سمن ها رقیب دولت هستند.

او خاطر نشان کرد:   در حوزه عمرانی تکمیل پروژه ها سرعت گرفته اند ودر حوزه گردشگری  نیز  اقدامات بی سابقه ایی صورت گرفته است  وبرنامه های اشتغال هم در حال پیگیری هستند ولی اقداماتی که در حوزه جوانان توسط جناب استاندار در طول 11 ماهی که در لرستان حضور دارند نیز باید مشخص شوند.

سالاری گفت:  تا به حال هرکاری که به جوانان سپرده شده است به سرانجام رسیده است چون جوان پویا وپر انرژی است وجهادی کار می کند اما به تعبیر مقام معظم رهبری "نیاز عمده جوانان هویت است"  وجوان باید هویت خود را بشناسد وبداند کیست وبرای چه چیزی تلاش می کند.

 او با بیان اینکه تنها چیزی که می تواند جوان را منحرف کند سلب  هویت  ایرانی اسلامی از اوست برلزوم تنظیم برنامه و سند هویت بخشی جوانان توسط استاندار لرستان تاکید کرد و یادآورشد: هدف این است که به جوانان بفهمانندکه  محدود و فقیرهستیم  وچیزی نداریم و ننتیجه آن را در اغتشاشات دی ماه دیدیم.

سالاری با اشاره  به  بحث شادی ونشاط در جوانان  گفت:  جوان باید شاد باشد چون جوان نشاط می خواهد ونشاط امید آفرین است  ؛ما برای عزاداری ها ده جلسه برگزارمی کنیم ولی برای یک جشن یک جلسه هم برگزار نمی کنیم به عنوان مثال ما درجام جهانی  به خوبی مشاهده کردیم که در زمان برد وباخت ومساوی مردم در خیابان شادی می کردند چون جوان به دنبال بهانه برای شادی می گردد.

او با بیان اینکه   کلمه نشاط اولین کلمه ایی بود که رییس جمهور دولت تدبیر وامیددرخصوص سال 97 به کار بردند ،خاطر نشان کرد: بحث شادی ونشاط مد نظر ریاست محترم جمهوری  باید پیگیری شود که البته اقدامات خوبی هم در این زمینه به وسیله اداره کل ارشاد استان صورت گرفته است و  ما شاهد میزبانی خرم آباد برای حضور 11 استان لرنشین در جشنواره موسیقی لری  وایجاد نشاط به وسیله این جشنواره در استان  بودیم .

رییس تشکل ها وسازمانهای مردم نهاد ستاد دکتر روحانی با اشاره به تخریب های  صورت گرفته بر علیه دولت تدبیر وامید ،یادآورشد:  اخیرا حملات بدی درکشور واستان برعلیه دولت تدبیر وامید شده صورت گرفته بود که جوانان را آزرده خاطر کرد چون  اولین اقدام جوانانی که پای صندوق رای آمده بودند رای به نظام اسلامی  وبعدانتخاب  اشخاص بود.

سالاری با بیان اینکه  اولین هدف منتقدین دولت تدبیر وامید ناامید کردن مردم بود ،تصریح  کرد: زمانی که کابینه دولت دوازدهم معرفی شد جوانان به دولت آمدند  وبانوان جایگاه گرفتند ولی موجها راه افتاد وهرکسی انتقاد  می کردچون ناامید کردن مردم اولین هدفشان بود؛ کسانی که آمریکا از برجام خارج می شد خوشحال می شدند ؛دلار بالا می رفت خوشحال  می شدند وبا برنامه های روزانه سعی می کردند که جوانانی را که به دولت رای داده بودند را نا امید کنند واین وسط هم موجی راه افتاد که ما جوانان پشیمان هستیم  اینها همان هایی بودند که نا امید شدند  ولیکن در مقابل انها موجی به  راه افتاد که  ما پشیمان نیستیم  لذا در حال حاضر وظیفه جوانان  این است که  این پشیمان نیستیم را تکرار کنند وهر جوان دست خود را به عنوان کسی که پشیمان نیست بالا بگیرد .

عضو مجمع ملی جوانان با اشاره به تخریب هایی که  اخیرا از طرف برخی افراد بر علیه  دولت تدبیر وامید صورت می گیرد ،گفت: شخصی که به فرموده مقام رهبری باید درخصوص عملکرد خودش پاسخگو باشدمی آید دولت را تخریب می کند واز عملکرد دولت ایراد می گیرد ونظر می دهد ولی کسی نیست به ایشان بگوید که شما هشت سال کشور را فاجعه بار  اداره کردید وآن را به لبه پرتگاه بردید.

او ادامه داد:  کسی که می گوید که دولت ومجلس باید همراه باشند بی سابقه ترین حملات را به مجلس کرد که پس از به توپ بستن مجلس توسط  محمدعلی شاه این حملات بی سابقه بود؛کسی  اقتصاد مردم حرف می زند که در زمان خودش شاخص فلاکت  براساس  آمار بانک مرکزی و مرکز آمار ایران  دو برابر شده بود ؛کسی از نارضایتی مردم حرف می زند که در دوران خودش 86 درصد مردم ازعملکرد  او ناراضی بودند؛ کسی می آید  دولت وعملکردش را نقد می کند که بدترین عملکرد اقتصادی را پس از انقلاب داشته است ؛کسی از استعفا حرف می زند که درزمان خودش چپ وراست وشمال وجنوب می گفتند ما شمارا نمی خواهیم .

محمد رحمان سالاری همچنین بر لزوم حمایت جوانان از دولت تدبیر وامید  ووجود وحدت در کشور واستان تاکید کردوگفت: قبلا افرادی هم درفضای مجازی برعلیه دولت ومدیریت استان مدام به انتقاد می پرداختند ولی جوانان حامی دولت تدبیر وامید در استان  این دسته از افراد را قانع کردند تا استان به سمت وحدت پیش برود  که خوشبختانه شاهد این وحدت رویه نیز هستیم .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز