مبارزه با رانت و فساد اولویت اصلی مدریریت استان آذربایجان غربی

۱۳۹۷/۰۶/۰۳ - ۱۴:۴۹:۴۰
کد خبر: ۷۴۵۳۱۳
مبارزه با رانت و فساد اولویت اصلی مدریریت استان آذربایجان غربی
استاندار آذربایجان غربی در نخستین جشنواره ملی عشایری که در روستای نظر آباد سلماس برگزار شد، با گرامیداشت هفته دولت گفت: همزمان با هفته دولت 889 طرح عمرانی و اقتصادی با 20 هزار و 261 میلیارد ریال اعتبار و سرمایه گذاری در‌ این استان به بهره برداری رسیده و یا کلنگ زنی می شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری افزود: این طرح ها شامل 616 طرح عمرانی ، 15 طرح اقتصادی و 176 طرح کشاورزی است که در هفته دولت  به بهره برداری رسیده و 82 طرح عمرانی نیز در این ایام کلنگ زنی می شود.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در بدو ورود به استان، با استقبال گرم مردم رو برو شدم و این استقبال من را برای سعی و تلاش به منظور پیشرفت و توسعه استان مصمم کرد.

شهریاری با اشاره به منابع غنی استان در حوزه های مختلف اظهار کرد: به جرات می توان گفت آذربایجان غربی یکی از ثروتمند ترین استانهای کشور است ولی به دلایل مختلف متاسفانه در بسیاری از شاخص های توسعه از جمله سلامت، برخی از حوزه های آموزش و پرورش، راه روستایی و درآمد سرانه در رتبه های پایین کشور قرار دارد .

وی ادامه داد: با تلاش و کوشش مدیریت استان و توجه ویژه دولت تدبیر و امید سالهای آینده شاهد رشد و شکوفایی و جبران عقب ماندگی های استان خواهیم بود.

مقام عالی استان، ارتقای بهره مندی مردم از گاز طبیعی تا 80 درصد در سال آینده، آسفالت و بهسازی بیش از 500 کیلومتر راه روستایی و افتتاح چندین بیمارستان را از جمله این اقدامات عنوان کرد./

شهریاری یکی از شاخص ترین اقدامات مدیریت استان را مبارزه با رانت و فساد عنوان کرد و افزود: مبارزه با رانت و فساد اعتماد عمومی مردم به نظام و دولت را به همراه داشته است .

 وی ادامه داد: با بسته شدن راه رانت خواران، سالانه بصورت متوسط بیش از هزار میلیارد ریال از فساد در حوزه فروش سوخت در استان جلوگیری شده و این روش به الگویی برای مبارزه با رانت فروش سوخت در سایر استانهای مرزی تبدیل شده است. بطوری که در این مسیر، از رانت بیش از ده هزار میلیارد ریالی جلوگیری و این پول به خزانه دولت واریز شده است.

 استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: در حالی که پیش از این سالانه حدود 20 میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش سهمیه سوخت به حساب استانداری واریز می شد، با توقف رانت و فساد تنها در یک ماه حدود 22 میلیارد تومان درآمد از این محل جهت بهبود معیشت مرزنشینان به خزانه واریز شده است.

وی بیان کرد: از محل توقف این رانت، 80 هزار خانوار روستایی که در 20 کیلومتری مرزهای استان ساکن هستند از بیمه تامین اجتماعی روستائیان و عشایری برخوردار می شوند.

استاندار آذربایجان غربی، با بیان اینکه تامین امنیت مناطق مرکزی استان با رسیدگی به محدوده های مرزی امکان پذیر است، افزود: 240 هزار تومان از هزینه سالانه این بیمه خانواده های مرزی را استانداری از درآمدهای فروش سوخت و 480 هزار تومان دیگر را دولت تامین می کند.

شهریاری افزود: حدود 75 هزار خانوار از 280 هزار خانوار روستایی آذربایجان غربی از بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند و استان از نظر متوسط شاخص کشوری در رده پایین قرار دارد.

وی اضافه کرد: با بیمه شدن بخش دیگری از مرزنشینان، آمار کل به 140 هزار خانوار روستایی می رسد و در نتیجه 50 درصد روستاییان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

مقام عالی استان، با اشاره به اینکه این روستاییان در 65 سالگی از حقوق بازنشستگی نیز برخوردار می شوند، بیان کرد: 80 هزار واحد روستایی هم با حمایت دولت از محل فروش سوخت در مقابل بلایای طبیعی چون زلزله، سیل و آتش سوزی بیمه می شود.

شهریاری با اشاره به اینکه صاحبان هر یک از این واحدهای روستایی در صورت بروز حوادث غیرمترقبه 30 میلیون تومان از بیمه دریافت می کنند، اضافه کرد: تاکنون بالغ بر 2 میلیارد تومان هزینه های حوادث این روستاییان از محل سود سهمیه های سوخت مرزنشینان پرداخت شده است.

وی در حوزه اشتغال نیز گفت: سهم آذربایجان غربی از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری 4 هزار و 800 میلیارد ریال است که تا کنون با پرداخت 1500 میلیارد ریال، استان آذربایجان غربی رتبه یک کشور را به خود اختصاص داده است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در پرداخت تسهیلات مربوط به اشتغال فراگیر و رونق تولید نیز آذربایجان غربی به ترتیب در رتبه های دوم و سوم کشوری قرار دارد.

شهریاری گفت: سیاست دولت تدبیر و امید، توجه به مناطق روستایی و عشایری بوده و بودجه های ویژه ای نیز به این حوزه اختصاص داده شده است تا شاخص های توسعه در این مناطق ارتقا یابد.

وی همچنین از برگزاری جشنواره های مختلف ملی به میزبانی استان خبر داد و گفت: این جشنواره های برای ایجاد نشاط و شادابی در جامعه اجرا می شود و با برنامه ریزی های صورت گرفته، چندین جشنواره ملی به میزبانی آذربایجان غربی برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز