مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان،خبرداد:

برداشت ۲۲ تن گیاه دارویی علف گاو زبان از مراتع گرمسیری پلدختر

۱۳۹۷/۰۶/۰۷ - ۱۲:۴۰:۵۶
کد خبر: ۷۴۷۱۶۱
برداشت ۲۲ تن گیاه دارویی علف گاو زبان از مراتع گرمسیری پلدختر
شیرزاد نجفی برداشت 22 تن گیاه دارویی علف گاو زبان از مراتع گرمسیری پلدخترخبرداد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛نجفی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد  : در راستای سیاست های اجرایی حفظ ، اصلاح و بهره برداری اصولی از جنگل ها و مراتع در سال 1397 ، مقدار 22 تن گیاه دارویی علف گاو زبان در سطح 11 هزار و 987 هکتار از مراتع قشلاقی پلدختر به ارزش 11 میلیارد ریال برداشت ، جمع آوری و بسته بندی گردید.

او افزود : این گیاه دارویی ، در قالب طرح مصوب و با نظارت کارشناسان و مشارکت شرکت تعاونی بهره برداری از محصولات جنگل و مرتع منطقه پا علم شهرستان پلدختر با رعایت اصول فنی برداشت گردیده است.

نجفی  با اشاره به اینکه پس از صدور پروانه حمل ، این محصول از طریق گمرک زاهدان و بندر چابهار به کشورهای هندوستان و پاکستان صادر می گردد ،تصریح کرد: گیاهان دارویی یکی از منابع بسیار ارزشمند در گستره وسیع منابع طبیعی ایران هستند که در صورت شناخت علمی، کشت، توسعه و بهره برداری صحیح می توانند نقش مهمی در سلامت جامعه، اشتغال زایی و صادرات غیرنفتی داشته باشند.

او خاطر نشان کرد : سند راهبردی کشت گیاهان دارویی در استان تدوین شده و قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه، 7500 هکتار به کشت این گیاهان اختصاص یابد.

نجفی بیان کرد: با توجه به اعتباری که امسال توانستیم اخذ کنیم ، قرار است در 2300 هکتار جنگل ، کار کشت و توسعه گیاهان دارویی را انجام داده که حدود 30 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای آن درنظر گرفته شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز