استاندار کرمانشاه:

۲۵۱میلیارد تومان کمک بلاعوض در مناطق زلزله‌زده توزیع می‌شود

۱۳۹۷/۰۶/۱۱ - ۱۵:۱۱:۳۶
کد خبر: ۷۴۸۵۹۱
۲۵۱میلیارد تومان کمک بلاعوض در مناطق زلزله‌زده توزیع می‌شود
مراسم افتتاح 104 واحد مسکونی زلزله‌زده در شهرستان ثلاث‌باباجانی که با همکاری بنیاد مسکن، بسیج سازندگی و بهزیستی ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این مراسم به گران شدن مصالح در مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: به منظور کمک و تسریع در روند بازسازی مناطق زلزله‌زده و جبران بخشی از هزینه‌های مردم از هفته آینده 251 میلیارد تومان در قالب کمک بلاعوض در این مناطق توزیع می‌شود.

او افزود: با توجه گرانی مصالح ساختمانی در مناطق زلزله‌زده هیأت دولت هفته گذشته 551 میلیارد تومان

اعتبار برای این مناطق را تصویب و ابلاغ کرد.

استاندار کرمانشاه گفت: از مجموع این اعتبارات، 251 میلیارد تومان به صورت کمک بلاعوض است که به هر خانوار پنج میلیون تومان پرداخت می‌شود.

بازوند ادامه داد: مصالح ارزان قیمت هم در بین زلزله‌زدگان توزیع می‌شود و به زودی 93هزار تن فولاد از کارخانه ذوب‌آهن اصفهان تهیه و در مناطق زلزله‌زده توزیع خواهد شد.

او افزود: هیأت‌دولت پیش از این نیز پنج‌هزار و 325میلیارد تومان به منظور بازسازی مناطق زلزله‌زده اختصاص داده بود تا در قالب تسهیلات و کمک‌های بلاعوض در بین آسیب‌دیدگان توزیع شود.

استاندار کرمانشاه گفت: این میزان تسهیلات علاوه بر 881میلیارد تومانی است که دولت در قبال امهال دو ساله تسهیلات مناطق زلزله به بانک‌ها پرداخت خواهد کرد.

بازوند به خسارت‌های وارده به بازارچه شیخ‌صالح ثلاث‌باباجانی اشاره کرد و گفت: از محل اعتبارات بازسازی مناطق زلزله‌زده دو میلیارد تومان به منظور تامین زیر ساخت‌های این بازارچه اختصاص پیدا خواهد کرد.

او در این مراسم دستور داد که اعتبارات لازم به منظور ایجاد یک مجموعه ورزشی در منطقه شیخ‌صالح تامین شود.

استاندار کرمانشاه با تشکر از خدمات سپاه در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه، گفت: پیام و حضور رهبری در مناطق زلزله‌زده، انسجام ملی در کشور برای خدمات رسانی به مناطق زلزله‌زده ایجاد کرد.

بازوند ادامه داد: در لحظات پس از وقوع زلزله 21 آبان پارسال کرمانشاه 11 هزار تن از نیروی‌های مسلح در کنار دیگر نیروهای امدادی به کمک مردم شتافتند و رکوردی بی‌سابقه در سرعت امداد و نجات به ثبت رساندند.

او به فعالیت‌های سپاه در سازندگی مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و افزود: با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانستیم در مدت 45 روز حدود 9 هزار کانکس را به منظور اسکان موقت در اختیار زلزله‌زدگان قرار دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز