عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح نمود

در صورت تعلل پرداخت پول گندم دولت جریمه پرداخت می کند

۱۳۹۷/۰۶/۱۹ - ۱۳:۱۴:۱۴
کد خبر: ۷۵۱۵۴۹
در صورت تعلل پرداخت پول گندم  دولت جریمه پرداخت می کند
نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در صورت تعلل در پرداخت پول گندم کاران مکلف به پرداخت جریمه دیرکرد به کشاورزان شده است.

به گزارش برنا،رضا کریمی در جمع مسئولان و مجریان سیستم های نوین آبیاری تحت فشار جهاد کشاورزی و آب منطقه ای اردبیل افزود: کمیسیون کشاورزی مجلس دولت را مکلف کرده به اینکه بهای گندم های خریداری شده از کشاورزان را در کمترین زمان ممکن به آنها پرداخت کند.
وی گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس همیشه پیشتیبان کشاورزان بوده به گونه ای که تا پایان سال گذشته هر کشاورزی که زیر یک میلیارد ریال بدهی و جریمه دیرکرد به بانک های عامل داشت، بخشیده شد.
او اظهارداشت: این کشاورزان با پرداخت اصل وام بدون جریمه دیرکرد توانستند بدهی خود را به بانک ها تسویه نمایند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتقال آب رودخانه مرزی ارس به مزارع کشاورزی و دشت پهناور اردبیل باید با جدیت دنبال شود، گفت: شهرستان های اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین برای 25 سال آینده به 130 میلیون مترمکعب آب برای مصارف کشاورزی نیاز دارند و با فرض اینکه آب رودخانه قزل اوزن در خلخال به اردبیل نیز آبرسانی شود بازجواب نیازهای آبی این منطقه را به هیچ وجه نخواهد داد. 
نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس همچنین افزود: میزان درخواستی حقابه از رودخانه ارس به دشت اردبیل 100 میلیون مترمکعب است و اگر چنین اتفاقی در آینده رخ ندهد و انتقال آب از این رودخانه مرزی به دشت های اردبیل عملی نشود شاهد مهاجرت گسترده کشاورزان اردبیلی به دلیل بی آبی از استان خواهیم بود.

وی افزود: از سال 96 میزان اعتبارات استانی از محل طرح های عمرانی 100 درصد افزایش یافته و در سال های گذشته فقط 13 درصد از اعتبارات عمرانی در دست مدیران اجرایی بود ولی در حال حاضر در نتیجه تلاش نمایندگان 25 درصد از اعتبارات عمرانی در دست مدیران اجرایی قرار گرفته و مشکل مالی در اجرای طرح های مهم وزیر بنایی بویژه تجهیز اراضی به سیستم های نوین آبیاری بارانی وجود ندارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز