شهردار سنندج خبر داد:

طلب ۱۱۰ میلیارد تومانی شهرداری

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۱۴:۳۸:۵۲
کد خبر: ۷۵۴۲۴۳
طلب ۱۱۰ میلیارد تومانی شهرداری
شهردار سنندج گفت: متاسفانه علاوه بر اینکه درآمدهای شهرداری به شدت کاهش یافته است، ۱۱۰ میلیارد تومان نیز طلب داریم که برای وصول آنها با مشکل مواجه هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ حشمت الله صیدی شامگاه شنبه در نشست با اعضای شورای شهر و شهردار سنندج  گفت : شهرداری سنندج در مجموع ۱۱۰ میلیارد تومان طلب دارد که بیش از ۶۶ میلیارد تومان این مطالبات مربوط به دستگاه ها و ادارات دولتی است.

وی افزود: شهرداری در کنار بدهی های بالایی که به پیمانکاران دارد مطالبات زیادی نیز از مجموعه دستگاه های دولتی و بخش خصوصی دارد که در صورت بازپرداخت این مطالبات از سوی آنها بخش زیادی از مشکلات این نهاد خدماتی حل می شود.

شهردار سنندج به کاهش درآمدهای شهرداری سنندج نیز اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۹۵ از محل مالیات بر ارزش افزوده ۲۵ میلیارد تومان به شهرداری سنندج اختصاص داده شد که با توجه به تغییراتی که در این زمینه در سطح کشور انجام شد در سال ۹۶ سهم شهرداری ها به صورت استانی توزیع شد که سهم شهرداری سنندج به ۲۰ میلیارد تومان کاهش یافت.

صیدی توزیع مالیات بر ارزش افزوده در بین شهرهای کشور را ناعادلانه عنوان کرد و یادآور شد: در سال ۹۶ شهر زنجان از محل درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده ۸۰ میلیارد تومان دریافت کرده در صورتیکه سهم شهرداری سنندج تنها ۲۰ میلیارد تومان بوده است و اگر شهرداری سنندج نیز به همان اندازه درآمد داشت، هیچ مشکلی در اداره شهر و پرداخت مطالبات پرسنل نداشتیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در پرداخت حقوق پرسنل خود با مشکل مواجه شده ایم، گفت: هنوز حقوق مرداد ماه پرسنل شهرداری سنندج پرداخت نشده و نمی شود انتظار داشت با وجود شرایط سخت کاری و مشکلات اقتصادی که امروز همه را تحت فشار قرار داده پرسنل زحمت کش این نهاد ماه ها حقوق دریافت نکنند.

شهردار سنندج در ادامه سخنان خود ساخت و سازها را از دیگر منابع درآمدی شهرداری عنوان کرد و اظهارداشت: متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی و گران شدن مصالح طی چند ماه اخیر شهرداری سنندج کمترین درآمد را در این زمینه داشته است و اگر این روند ادامه پیدا کند برای تامین حقوق پرسنل با مشکل مواجه خواهیم بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز