شریعتمداری :

مشکلات پروژه سیمان دورود پیگیری می شود /پیشنهاد واردات ۲۵هزار تن شیرخشک صنعتی به دولت

۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۰۸:۵۸:۵۳
کد خبر: ۷۵۴۴۱۰
مشکلات پروژه سیمان دورود پیگیری می شود /پیشنهاد واردات ۲۵هزار تن شیرخشک صنعتی به دولت
"وزیرصنعت،معدن وتجارت "ازصدور مجوزتاسیس به 8 هزار و 896 واحد تولیدی جدید در 5 ماهه اول سال جاری خبرداد.

به  گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛محمد شریعتمداری که شامگاه  روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات واحدهای صنعتی  شهرستان دورود سخن می گفت ،ضمن اشاره به افزایش 45 درصدی صادرات غیر نفتی در سال 96 ،اظهار کرد: درخصوص سرمایه گذاری ومیزان صدور جواز واحدهای صنعتی شاهد افزایش 20 درصدی نسبت به سال گذشته هستیم.

او افزود: 169 جواز  تاسیس واحد صنعتی در 5ماهه اول سال جاری صادر شده است که این میزان در سال قبل 160 مجوز بوده است.

شریعتمداری با بیان اینکه این میزان مجوز تاسیس واحدصنعتی نشانه زنده بودن  امید در میان مردم است،تصریح کرد: اگر در ملتی یاس و ناامیدی وجود داشته باشد  کارهای آسان نیز سخت و پیچیده خواهدشد.

وزیر صمت با بیان اینکه  با وجود همه مشکلات ایجادشده توسط  دشمنان  روند رو به رشد کشور ادامه دارد،خاطر نشان کرد: میزان جمعیت بیکار در لرستان و تعطیلی برخی واحدهای تولیدی در این استان طی سال های گذشته  به دلیل برخی سیاست های اقتصادی غلط در کشور بوده است.

شریعتمداری با بیان اینکه 41 پروانه بهره‎برداری در 5 ماهه امسال در لرستان صادر شده است ،گفت: ایمیدرو و ایدرو موظف به سرمایه گذاری دراین استان  هستند.

او یکی از مشکلات صنعت کشوررا  نحوه اخذ مالیات بر ارزش افزوده  عنوان کرد وبا بیان اینکه کسی با اخذ مالیات بر ارزش افزوده مخالفتی ندارد ،یادآورشد:  اصلاحیه این قانون درمجلس دردست بررسی است.

شریعتمداری با بیان اینکه  مشکلات پروژه سیمان دورود پیگیری می شود،خاطر نشان کرد: جلسه ستاد ملی تسهیل را برگزار خواهیم کرد ودر این جلسه در مورد فاز 4 سیمان دورود و مشکلات جاری آن کار ویژه ای انجام  خواهیم داد.

به گفته اوبا پیگیری اعتبار لازم  راه‌اندازی فاز 4 کارخانه سیمان دورود با محوریت تولید سیمان سفید نیز  در دستور کار قرار می گیرد.

شریعتمداری کارخانه داروسازی   بایر افلاک را یک شرکت امید بخش و یک واحد صنعتی  عظیم در کشور عنوان کرد وافزود:  در این راستا 58 میلیارد اعتبار ریالی و 6 میلیون دلار تسهیلات ارزی این واحد برای اجرای فاز انسانی آن پرداخت می شود.

وزیر صمت با اشاره لزوم حمایت از طرح تولید شمش منیزیم ازنا ،گفت:  در مورد فولاد ازنا نیز بانک عامل وعده داده که تسهیلات لازم برای این واحد را اختصاص دهد .

شریعتمداری با اشاره به افزایش ظرفیت شهرکهای صنعتی در لرستان ،بیان کرد:از  250 واحد سنگ‌بری در شرق لرستان بیش از 60 درصد آن‌ها غیرفعال هستند  و بقیه آنها  نیز با ظرفیت پایینی فعالیت می کنند.

وزیر صمت همچنین از پیشنهاد واردات 25هزار تن شیرخشک صنعتی به دولت خبرداد وگفت: این پیشنهاد درحال بررسی است.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز