معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:

تقویت شرکت‌های مدیریت صادرات در استان مرکزی

۱۳۹۷/۰۶/۳۱ - ۱۵:۱۷:۵۱
کد خبر: ۷۵۵۵۵۰
تقویت شرکت‌های مدیریت صادرات در استان مرکزی
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: شرکت‌های مدیریت صادرات در استان مرکزی تقویت می‌شوند.

به گزارش برنا از اراک، جعفر اصغری، با اشاره به شرکت‌های مدیریت صادرات اظهار داشت: با توجه به اهمیت صادرات به‌ویژه صادرات غیرنفتی در هر جامعه‌ای و تاثیر آن بر معیشت و سطح زندگی افراد آن جامعه شرکت‌های مدیریت صادرات هم اهمیت پیدا کرده و می‌توانند در این زمینه تاثیرگذار باشند و با توسعه صادرات غیرنفتی رشد و پویایی اقتصادی در آن جامعه را رقم بزنند.

وی افزود: در استان مرکزی استارت این کار زده شده و تعداد 5 شرکت مدیریت صادرات تشکیل شده که البته برای تاثیرگذاری بیشتر باید تقویت شوند و سطح فعالیت آنها گسترش یابد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: صادرات پیشرفت‌های اقتصادی و صنعتی در چند دهه اخیر، نیاز به دستیابی به بازارهای جدید وافزایش چشمگیر رقابت‌های بین‌المللی سبب شده تا حضور در این بازارها با توجه به روابط حاکم بر آنها از پیچیدگی ویژه‌ای برخوردار شود.

اصغری اضافه کرد: حضور مداوم در بازارهای بین‌المللی برای بسیاری از کشورها از جنبه‌های سیاسی و اقتصادی دارای اهمیت حیاتی بوده و بقا و یا عدم بقای این گونه کشورها منوط به این امر مهم است.

وی تصریح کرد: از این نظر با توجه به پیچیدگی امر و وجود رقابت‌های فزاینده، دقت و تصمیم‌گیری مطلوب و اتخاذ سیاست‌های مناسب در سطوح مختلف ضروری شده است و یکی از ابزارهایی که در بسیاری از کشورها از آن برای توسعه صادرات بنگاه‌های کوچک و متوسط استفاده می‌شود واسطه‌های صادراتی هستند یعنی شرکت‌های تخصصی که محصولات داخلی و خدمات را به نمایندگی از تولیدکنندگان صنعتی، گروه‌های کشاورزی و توزیع کنندگان در بازارهای خارجی بازاریابی می کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: شرکت مدیریت صادرات یکی از انواع واسطه‌های صادراتی  است که برای کمک به بنگاه‌های اقتصادی درراستای ورود به بازارهای جهانی ایفای نقش می‌کند و این شرکت‌ها بسته به شرایط و نیاز می‌توانند مدیریت تمام یا بخشی از فعالیت‌های صادراتی بنگاه‌های کوچک ومتوسط را برعهده بگیرند.

اصغری ادامه داد: شرکت‌های مدیریت صادرات نباید با شرکت‌های تجارت صادرات (ETC) که معمولاً به دنبال پیدا کردن مشتریان خارجی هستند و هیچ تعهدی به صادرکننده خاصی ندارند اشتباه شوند. تعهد در قبال حفظ رابطه بلندمدت با تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ماهیت شرکت مدیریت صادرات را از سایر واحدهای تجاری متمایز می‌کند.

وی عنوان کرد: شرکت مدیریت صادرات هم از ایجاد رابطه بلند مدت بین صادرکننده و خریدار سود می‌برد و حاصل آن برای کشور هم نیل به یکی از اهداف مهم توسعه یعنی توسعه صادرات غیرنفتی است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به نحوه فعالیت شرکت‌های مدیریت صادرات گفت: اغلب شرکت‌های مدیریت صادرات در بازارهای خارجی شبکه فروش دایر می‌کنند، حتی بعضی از آنها شعبه و انبار فروش هم دارند، آن چه که معمول‌تر است این که شرکت‌های مدیریت صادرات نماینده‌ها و شبکه‌های گسترده‌ای از توزیع‌کنندگان و دلالان را در هر بازاری دارند که برای انجام امور صادراتی خود از آنها استفاده می کنند.

اصغری خاطرنشان کرد: خدمات شرکت‌های مدیریت صادرات به دو دسته تقسیم می‌شود، خدماتی که برای ایجاد تقاضا در بازارهای بین‌المللی است و خدماتی که شرکت‌های مدیریت صادرات به بنگاه‌های کوچک و متوسط ارائه می‌دهند تا آنها را در پاسخ به تقاضای مشتریان بین‌المللی یاری کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز