پرداخت صد درصد بهای کلزا خریداری شده زارعین آذربایجان غربی

۱۳۹۷/۰۶/۳۱ - ۱۴:۵۷:۲۷
کد خبر: ۷۵۵۶۳۱
پرداخت صد درصد بهای کلزا خریداری شده زارعین آذربایجان غربی
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۲۲ میلیارد تومان مجموع بهای کلزای خریداری شده از کلزاکاران استان در سال زراعی جاری بود که در کمترین زمان ممکن به حساب زارعین واریز شده است .

به گزارش برنا آذربایجان غربی، عبداله فتح اله زاده در جلسه بررسی و تبادل نظر درباره راهکارهای رسیدن به برنامه ابلاغی و چگونگی تأمین نهاده های کشاورزی مورد نیاز محصول کلزا در استان اظهارکرد: پرداخت به موقع بهای محصول خریداری شده نقش مهمی در توسعه و ترویج کشت آن برای کشاورزان دارد.

وی ادامه داد: از سه هزار و ۴۰۰ هکتار کلزای کشت شده در سال زراعی ۹۷-۹۶ تاکنون بیش از هشت هزار و ۲۰۰تن بذرتوسط مراکز خرید دولتی به صورت تضمینی خریداری شده است.

فتح اله زاده افزود: طبق تفاهم نامه منعقده،  آذربایجان غربی در سال زراعی ۹۸-۹۷، متعهد شده است تا ۱۰ هزار هکتار از اراضی خود را زیر کشت کلزا می برد.

وی همچنین بیان کرد: امسال با همکاری شرکت اورالیس فرانسه برای دومین بار بذرهای هیبرید فرانسوی کلزا در سطح ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان های نقده، میاندواب و بوکان کشت شد.

این مسئول گفت: بذرهای هیبرید فرانسوی با انتظار عملکرد بیش از سه و نیم تن در هکتار به صورت سایت الگویی کشت شد و طبق بازدیدهای انجام شده مسئولان کشوری و استانی وضعیت مزارع و میزان تولید مطلوب بود.

فتح اله زاده اضافه کرد: در سال گذشته ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان نقده تحت نظر این شرکت کشت شده بود که محصول قابل توجهی از این مزارع برداشت شد.

وی اضافه کرد: همچنین ۵۰ هکتار از مزارع شهرستان نقده به صورت سایت الگویی زیر نظر شرکت kws آلمانی کشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان با بیان اینکه امسال سه نوبت از مزارع نقده توسط کارشناسان آلمانی بازدید و وضعیت مزارع مطلوب بود، اظهار کرد: کشت کلزا از نظر مصرف آب مقرون به صرفه است و تلاش می شود سطح زیر کشت کلزا در استان افزایش یابد تا با توسعه دانه های روغنی در این راستا به خودکفایی دست یابیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز