"آیت الله میرعمادی" درآیین بازگشایی مدارس لرستان:

بامهارت آموزی زمینه اشتغال جوانان فراهم شود/ دانش‌آموزان و نسل جوان به مسئله تفکر و پرسش‌گری توجه کنند

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۱۱:۵۱:۲۳
کد خبر: ۷۵۵۹۹۷
بامهارت آموزی زمینه اشتغال جوانان  فراهم شود/ دانش‌آموزان و نسل جوان به مسئله تفکر و پرسش‌گری توجه کنند
نماینده ولی‌فقیه در لرستان وامام جمعه خرم آبادگفت: باید علم توأم بامهارت آموزی زمینه اشتغال جوانان و نوجوانان را فراهم کند.
به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ آیت‌الله سید احمد میرعمادی روز یکشنبه درمراسم زنگ مهر و  بازگشایی مدارس  که در مدرسه امیرکبیر ناحیه یک خرم آباد برگزار شده بود ،ضمن تسلیت ایام اسارت اهل‌بیت امام حسین(ع) و شهادت جمعی از هم‌وطنان در حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز و گرامی داشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: مدرسه سنگر علم و دانش است، معلمان افسرانی هستند که باتربیت نیروی انسانی توانمند این عرصه را هدایت و رهبری می‌کنند.

او افزود: دانش‌آموزان آینده‌سازانی هستند که با تعلیم و تربیت و با تحصیل علم آینده این کشور در اختیار آنان است  وپیشرفت، رشد و تعالی هر ملتی به علم و دانش بستگی دارد، ارزش و اهمیت علم و دانش بر کسی پوشیده نیست به‌ویژه ارزش و اهمیت علم و دانش در دین مبین اسلام بسیار بالا است.

به گفته آیت الله میرعمادی  علم و دانش مایه سعادت و کمال انسان و سازنده تمدن‌ها و فرهنگ‌های بشری است، علم سبب ترقی و پیشرفت جوامع بشری است و هرکجا پیشروی، سعادتمندی و سربلندی وجود دارد در سایه علم و دانش است.

 او  مسئله تربیت دینی را درکنار علم و دانش مهم ارزیابی کرد ویادآورشد: در اسلام علم در کنار تربیت و تعلیم در کنار تربیت قرارگرفته است، علم به‌تنهایی راهگشا نیست؛ علم سلاحی است که می‌تواند با دشمن بجنگد و می‌تواند خود انسان را نیز از بین ببرد.

آیت الله میرعمادی خاطر نشان کرد:  اگر علم با تهذیب نفس همراه باشد اسلحه‌ای است برای دفاع و برای مبارزه با جهل و نادانی و آنچه سبب عقب‌ماندگی انسان است؛ در نظام جمهوری اسلامی ایران آموزش‌وپرورش از یک جایگاه والایی برخوردار است، ما اگر بخواهیم کشور و مملکت ما الگو برای جهان باشد باید به پیشرفت‌های علمی دسترسی پیدا کنیم.

اوبا بیان اینکه پیشرفت‌های علمی سبب می‌شود که ما اقتدار و عزت داشته باشیم و الگو برای جهانیان باشیم فگفت:  در کنار علم‌آموزی باید به اخلاق و تربیت دینی هم توجه کنیم، مسئله نماز و قرآن در رأس برنامه‌های آموزش‌وپرورش باید باشد برای اینکه ما هدفمان از تعلیم و یادگیری رسیدن به کمال و بندگی خدای متعال است.

آیت الله میرعمادی بیان کرد:  قرآن وسیله‌ای برای رسیدن به کمال، تقرب و بندگی خدا است و نماز اوج بندگی خدا است ازاین‌رو توجه به نماز و قرآن در  برنامه‌های آموزش‌وپرورش یک ضرورت است، آنچه را که معلمان رسالت سنگین آن را به دوش دارند مسئله تعلیم و فهماندن دانش‌آموزان به مسائل علمی است.

به گفته نماینده ولی فقیه در لرستان معلمان در کنار آموختن مسائل و مطالب باید برای فهم، دقت و فکر کردن دانش‌آموزان برنامه‌ای داشته باشند، باید دانش آموران ما اندیشمندانی باشند که گره‌گشای مسائل باشند که به علم، خلاقیت و نوآوری منتهی شود.

او با تاکید براین نکته  که باید علم توأم بامهارت آموزی زمینه اشتغال جوانان و نوجوانان را فراهم کند گفت: پرسش‌گری از خصوصیات دانش‌آموز فعال و نخبه است، دانش‌آموزی که ذهن فعالی داشته باشد پرسش‌گر است ازاین‌رو مسئله تفکر، پرسش‌گری، پژوهش، فهم و دقت کردن در مسائل ازجمله اموری است که دانش‌آموزان و نسل جوان باید به آن توجه جدی داشته باشند.

آیت الله میرعمادی یادآورید: به‌طورقطع در این راه مشارکت اولیا دانش‌آموزان و والدین در امر تعلیم و تربیت بسیار سازنده است، امروز آموزش‌وپرورش با این حجم عظیمی که دارد توانایی اینکه بتواند همه خواسته‌ها را برآورده کند ندارد و نیازمند به مشارکت است.

او با بیان اینکه  پرورش نسلی توانمند، خلاق، مبتکر و صاحب حرفه و شغل باید خروجی آموزش‌وپرورش باشد،تاکید کرد: مشارکت اولیا دانش‌آموز یعنی حاضر شدن در تعیین سرنوشت فرزندان خودشان و حساس بودن نسبت به سرنوشت فرزندانشان ازاین‌رو دانش‌آموزان که آینده‌سازان این کشور هستند با تلاش و کوشش معلمان و اساتید و با جدیت و تلاش علمی خودشان و باهمت بلند همه مسئولان می‌توانند آینده بسیار خوبی را رقم بزنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز