رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه:

۱۲هزار و ۳۰۰ واحد احداثی روستایی آماده بهره‌برداری است

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۱۳:۳۶:۲۵
کد خبر: ۷۵۶۰۵۸
۱۲هزار و ۳۰۰ واحد احداثی روستایی آماده بهره‌برداری است

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اکنون ساخت 12هزار و 300 واحد احداثی در روستاها به عنوان اولویت اول از سوی ستادهای معین پایان یافته و این واحدها آماده بهره‌برداری است.

رضا خواجه‌ای  رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با بیان مطالب بالا، افزود: ستادهای معین بنیاد مسکن در مناطق زلزله‌زده متعهد شدند که تا پایان شهریور امسال 12هزار و 500 واحد مسکونی را در روستاها احداث کنند که هم اکنون 12هزار و 300 واحد آماده بهره‌برداری است.

او افزود: امید است تا پایان امسال نیز عملیات ساخت مابقی واحدهای احداثی روستایی به پایان برسد.

 رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: تاکنون عملیات آواربرداری و پی کنی 34 هزار واحد، آرماتوربندی و فنداسیون 30 هزار و500 واحد، دیوارچینی17 هزار و 950 واحد، اسکلت‌گذاری 24 هزار و500 واحد، سقف‌گذاری 18 هزار و500 واحد، اجرای گچ و خاک 12 هزار و 700 واحد و نصب درب و پنجره برای 12هزار و 280 واحد در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه اجرا شده است.

خواجه‌ای ادامه داد: در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه مالکان 58هزار و 600 واحد آسیب‌دیده عملیات تعمیر واحدهای مسکونی خود را آغاز کرده‌اند که کار تعمیر 52 هزار واحد آن پایان یافته است.

او افزود: برابر برنامه‌ریزی بنیاد مسکن، نیمه اول سال 98 واحدهای احداثی شهری هم به بهره‌برداری خواهد رسید.

 رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: تاکنون در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه تسهیلات و کمک بلاعوض به 78هزار و 739واحد احداثی که به مرحله پی کنی رسیده‌اند، پرداخت شده و همچنین 35 هزار واحد نیز برای دریافت تسهیلات معیشتی به بانک‌های عامل معرفی شدند که 30 هزار واحد تسهیلات ساخت و ساز را دریافت کرده‌اند.

خواجه‌ای ادامه داد: تسهیلات جدیدی به منظور کمک در تسریع روند بازسازی واحدهای احداثی مناطق زلزله‌زده ابلاغ شده که از هفته آینده درصورت تزریق نقدینگی به بانک‌های عامل، پرداخت آن به متقاضیان اعلام و در دستور کار قرار می‌گیرد.

او افزود: 90هزار تن آهن درخواستی استان کرمانشاه با قیمت قدیم با موافقت شخص رئیس جمهور به  استان کرمانشاه اختصاص یافته و توزیع 11هزار و 500 تن آن در مناطق زلزله‌زده از امروز آغاز شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز