جوابیه فرماندار به بیانیه رئیس شورای شهر کرمانشاه

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۱۵:۱۵:۴۵
کد خبر: ۷۵۶۱۲۶
جوابیه فرماندار به بیانیه رئیس شورای شهر کرمانشاه
انتخاب شهردار حدود وظایف ما نیست. شورای شهر باید باتعامل و همفکری کلیه اعضا؛ شهردار را انتخاب کنند و فرماندار در خدمت و کنار شماست.

فضل‌الله رنجبر فرماندار کرمانشاه در پاسخ به بیانیه غلامرضا امیری٬ رئیس شورای شهر کرمانشاه با عنوان «جناب فرماندار تعامل و تدبیر کنید نه تحمیل»، گفت: انتخاب شهردار دست ما نیست، اعضای شورا باید باهمفکری   شهردار را انتخاب کنند و فرماندار هم در خدمت شورای شهر است.

فرماندار  کرمانشاه با بیان اینکه همواره قصد و نیت فرمانداری کمک به شورا بوده و تمام تاکیدات ما در جهت انتخاب شهردار در راستای پاسداری از منافع مردم و حقوق شهروندی آن‌هاست، گفت: انتخاب شهردار طبق قانون شوراها جزء وظایف شوراست و شورا باید باهم تعامل داشته باشند و شهردار کرمانشاه را انتخاب کنند و در خصوص غیبت اعضای جلسات قبلی هم همانطوری که قبلا عرض کرده ام به استناد تبصره های ذیل ماده 16 آئین نامه داخلی شورای شهر، باید هر غیبت در جلسه بعدی شورا مطرح و مورد بررسی قرار بگیرد و موجه و غیرموجه بودن آن تشخیص و مراتب توسط رئیس محترم شورا به فرمانداری گزارش شود و صرف جلسات ، نوع غیبت را به لحاظ موجه و غیرموجه بودن مشخص نمی کند، قانون گذار در این موضوع به صراحت و شفافیت تعیین تکلیف نموده و هرگونه غیبت باید در جلسه بعدی رسمی شورا بررسی شود و نتیجه آن گزارش شود قطعا ما هرگونه غیبت را هم طبق قانون شوراها برای هیات تخلفات گزارش می کنیم.

او تأکید کرد: امیدواریم شورای شهر که وظیفه اصلی آن انتخاب شهردار است با تعامل و همفکری هرچه سریعتر و قبل از موعد مقرر (10 مهر ) شهردار را انتخاب کنند ضمنا قانون گذار مدت حداکثر سه ماه برای سرپرستی تعیین کرده است و عبور از این زمان تخلف است.

رنجبر در پایان به سطح تعامل فرمانداری با شورای شهر اشاره کرد و گفت: علاوه بر مکاتبات و مذاکره با اعضای محترم شورا حتی یک جلسه فوق‌العاده هم در محل فرمانداری تشکیل داده‌ایم که این نشانه تعامل و پیگیری ویژه این موضوع بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز