استاندار خراسان رضوی تاکید کرد؛

تسریع در اجرایی شدن پروژه سیماک و GNAF

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۱۳:۰۷:۵۸
کد خبر: ۷۵۷۴۲۸
تسریع در اجرایی شدن پروژه سیماک و GNAF
در آستانه روز جهانی پست، مدیر کل پست استان به همراه تعدادی از مدیران این اداره کل با استاندار خراسان رضوی دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در این دیدار ضمن تبریک پیشاپیش این مناسبت به کارکنان و دست اندرکاران این مجموعه گفت: پست می تواند خدمات نیابتی سایر دستگاه ها را انجام دهد.

وی با بیان این که توسعه دولت الکترونیک از جمله برنامه ها و اولویت های دولت دکتر روحانی است؛ بر تحقق این مهم و تسریع در اجرایی شدن پروژه سیماک و GNAFتاکید کرد .

استاندار خراسان رضوی با اشاره به نقش پست در زمان جنگ، ب ارائه خدمات نیابتی سایر دستگاه ها از طریق پست در روستاها و شهر ها را خاطر نشان کرد.

رشیدیان تصریح کرد: سلامت اداری، پیامد مطلوب خدمات نیابتی است و از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری خواهد کرد که در همین راستا پست می تواند یک میز خدمت به فراگیری کل دستگاه های مختلف،  ارائه دهد .

وی خاطر نشان کرد: پست با توسعه خدمات الکترونیکی می تواند در ایجاد مشاغل خانگی و حمایت از کار آفرینی نقش آفرین و تاثیر گذار باشد و کالاهای خریداری شده از فضای مجازی را توزیع کند.

استاندار خراسان رضوی  بر تقویت ارتباط و گسترش تعامل بین مردم تاکید کرد و اظهار داشت : پست می تواند  با توسعه ارتباطات،  انسجام داخلی را افزایش دهد .

رشیدیان از نامه، به عنوان یک ارتباط ماندگار نام برد و مکاتبات  شهدای جنگ با خانواده ها را یکی از ارزشمند ترین آثار این عزیزان توصیف کرد.

رشیدیان در ادامه تهیه موتورهای برقی برای توزیع کنندگان  را عاملی موثر در کاهش آلایندگی هوا، توجه به مباحث زیست محیطی و کاهش هزینه ها دانست.

قربان میرزایی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان رضوی  نیز خواستار یک برنامه ریزی منسجم برای اجرایی شدن پروژه سیماک شد و گفت: بهره برداری از آن، مورد استقبال تمامی دستگاههای اجرایی خواهد بود .

روحبخش مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری هم  با اشاره بر تغییر رویکرد پست از سنتی به نوین خواستارتوسعه خدمات الکترونیکی پست و ایجاد فضا برای استارتاپ ها شد .

مدیر کل پست خراسان رضوی نیز ضمن قدردانی از حمایت ها و مساعدت های استاندار، معاونان وی و مدیر کل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری تاریخچه مختصری از پست را از گذشته تا کنون را  بیان داشت .

موسوی بر نقش پست در زمان جنگ اشاره کرد و امانتداری را از جمله خصوصیات کارکنان پست برشمرد  و خاطر نشان کرد : توزیع کنندگان از قشرهای آسیب پذیر جامعه هستند که به مردم خدمت رسانی دارند .

وی اظهار داشت : حمایت از بخش خصوصی و ایجاد اشتغال نیز مورد  توجه بوده است و هم اکنون پست با واگذاری بخشی از امور به پیمانکاران در ایجاد اشتغال تاثیر بسزایی دارد  .

مدیر کل پست خراسان رضوی با بیان این که در حال حاضر سرویس های پست مکانیزه می باشد؛ استفاده از پنل خورشیدی را یکی از برنامه های این اداره کل در راستای کاهش هزینه ها اعلام کرد.

موسوی اجرای سیستم رهیاب توزیع کنندگان، استفاده از mposو ارائه خدمات الکترونیکی را از دیگر مواردی دانست که عملیاتی شده است.

در این دیدار مقرر شد هماهنگی لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص اخذ نقشه ها انجام و با  راه اندازی کمیته ای متشکل از پست و نماینده استاندار  چند روستا به عنوان پایلوت جهت اجرایی شدن پروژه سیماک انتخاب شود.

شایان ذکر است: مفهوم سامانه یکسان سازی آدرس های پستی (G-NAF) از اواسط تا اواخر دهه ۱۹۹۰ توسط شرکت PSMA  استرالیا و برخی دیگر از سازمان‌ها در این کشور مطرح و اجرایی شد.

G-NAF  از طریق ایجاد ارتباط بین داده های متنی و مکانی نشانی های معتبر، دوباره کاری ها و خطاهای مرتبط با نشانی های جعلی و باطل را حذف و یا کاهش داده است.

این پروژه امکان بررسی و صحت‌ سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می ‌کند.

سیماک ( سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور ) نیز یک زیرساخت نرم‌ افزاری دانش ‌بنیان، یکپارچه و جامع برای مدیریت بهینه امور املاک و تسهیل و تسریع کارهای مقدماتی سرمایه ‌گذاری و شکل‌گیری فعالیت‌های اقتصادی است که ۱۵ تیرماه ۹۵ به تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسید و در ۱۳ اردیبهشت ۹۶ به عنوان پروژه اولویت ‌دار اقتصاد مقاومتی از سوی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا، ابلاغ شد.

اجرای این پروژه در کشور بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت و این وزارتخانه نیز در زیر مجموعه خود، اجرای آن را به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران واگذار کرد.

عملیاتی‌ کردن سیماک برای صدور تمام مجوزهای ساخت و ساز املاک در سطح کشور در داخل و خارج شهرها و روستاها است که توسط شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نظام مهندسی ساختمان اجرایی می شود.

همه این فرآیندها با سیماک به صورت الکترونیکی، با شفافیت کامل و رعایت ضوابط اساسی و محاسبات صحیح و غیر قابل دخل و تصرف عوارض مربوطه انجام می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز