لزوم توجه به مربیان سازنده /"اردشیر کاظمی"مربی قهرمان پرورلرستانی که هیچگاه دیده نمی شود

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۱۳:۲۸:۳۲
کد خبر: ۷۵۷۴۴۴
لزوم توجه به مربیان سازنده /اردشیر کاظمیمربی قهرمان پرورلرستانی  که هیچگاه دیده نمی شود
اردشیر کاظمی مربی سازنده ی و قهرمان پرور لرستانی که قهرمانان پار المپیکی همچون محسن کاییدی ،سجاد محمدیان ،فرزاد سپهوند و....را کشف کرده هیچگاه دیده نمی شود.

خبرگزاری برنا  لرستان – گروه ورزشی: هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان لرستان بدون شک فعال‌ترین و پرکارترین هیئت ورزشی در میان هیئت‌هایی استان لرستان است  و ورزشکاران این هیئت در میادین مختلف داخلی و خارجی افتخارات قابل توجهی را برای ورزش استان به ارمغان آورده‌اند.

در این میان دومیدانی جانبازان و معلولین در لرستان با وجود مربیان بسیار شایسته و فنی همچون مصطفی بهرامی و اردشیر کاظمی در طی یک دهه گذشته با پرورش استعداد های ناب و قهرمانان  پارالمپیک و جهان در کشور یک سرو گردن از دیگر استانهای ایران بالاتر بوده و حضور قهرمانان ارزنده ای  همچون سجاد محمدیان ،حامد امیری، فرزاد سپه وند، ، محسن کائیدی هادی کائیدی، عارف بهاروند، علی امان اله پاپی و....در بازیهای آسیایی جاکارتا اندونزی حکایت از نقش ارزنده و انکار ناپذیر این مربیان دارد .

 

در این میان دکتر مصظفی بهرامی با توجه به جایگاه ویژه چند ساله به عنوان مربی در تیم ملی جایگاه ثابتی داشته واین کمترین حق وی است؛  ولی اردشیر کاظمی پیشکسوت ارزنده و مربی صاحب سبک وخوب لرستانی که با پرورش قهرمانان پارالمپیک  و جهانی همچون سجاد محمدیان ،هادی کاییدی ،محسن کاییدی و..... سهم عمده ای در موفقیت این ورزشکاران نخبه معلول داشته است. اما نکته مهم در خصوص این مربی پرتلاش لرستانی این است که در جهت استفاده از این پتانسیل وظرفیت عالی در سطوح بالا  همواره مورد بی توجهی  قرار گرفته و در مسابقات مهم  همچون پارالمپیک و پارا آسیایی جایی در مربیان اعزامی نداشته است.

براستی آیا از اردشیر کاظمی با آن همه کارنامه پر زرق وبرق ودرخشان و پرورش چندین قهرمان پارالمپیک شایسته تر وجود دارد ؟

 

چرا برای حضور کاظمی در تیم ملی هیچ  اقدامی انجام نگرفته است وچرا با با توجه به داشتن چند ملی پوش نام وی هم در میان نام مربیان اعزامی به جاکارتا ثبت نمی شود ؟

ورزش معلولان اگرچه زیر نور فلش دوربین‌ها نیست و کمتر مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد، اما دارای جذابیت‌های منحصر به فردی است که این جذابیت‌ها عاملی برای استقبال قابل توجه جامعه معلولان کشور از ورزش و نیز تعامل مناسب بین فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان و بهزیستی شده است.

ضرورت توجه به نیازهای تمام اقشار جامعه در حوزه ورزش به عنوان شاخصی کلی از ورزش همگانی یکی از برنامه‌های کلی توسعه ورزش از سوی وزارت ورزش و جوانان بوده است.

 

در این میان، ورزش افراد غیرسالم در مجموعه‌های مستقل و دارای فدراسیون رسمی جانبازان و معلولان، ناشنوایان، بیماران خاص و پیوند اعضا و نابینایان طبقه‌بندی شده است تا به تمام افراد جامعه از نظر ورزش فضای کافی برای توسعه همگانی و قهرمانی داده شود.

محمود داودی نژاد

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز