مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان،مطرح کرد:

مربیان بر اساس توانمندیهای علمی، مهارتی رتبه بندی شوند

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۱۴:۳۱:۴۱
کد خبر: ۷۵۷۴۵۵
مربیان بر اساس توانمندیهای علمی، مهارتی رتبه بندی شوند
رحمن قلاوندگفت: با اجرای رتبه بندی مربیان، می توان دوره های آموزش مهارتی مربیان را بصورت منطقه ای و زیرنظر مربیان با رتبه های ارشد منطقه در آن حرفه برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛قلاوند در  دومین نشست مدیران آموزش فنی و حرفه ای منطقه ۳ کشورکه  با حضور مدیران کل لرستان، همدان، ایلام، کرمانشاه وبه میزبانی خرم آباد  برگزار شده بود،اظهارکرد:ساختار نیروی انسانی و چارت سازمانی با گذشت زمان نیازمند بازنگری، تغییر و بروزرسانی است و این بازنگری بهتر است بر اساس مقتضیات هر استان و بر اساس نیروی انسانی تحت پوشش هر اداره کل صورت پذیرد و با درنظر گرفتن برنامه های سازمان، نمودارنیروی انسانی هر اداره مشخص شود.

او افزود:به منظور ارتقاء مهارتی مربیان، برنامه ریزی آموزشی برای  شرکت مربیان در دوره های آموزشی در حوزه معاونت آموزش هر اداره کل و توسط کارشناس برنامه ریزی آموزشی برای مربیان صورت پذیرد و مربیان بر اساس توانمندیهای علمی، مهارتی رتبه بندی شوند.

قلاوند تصریح کرد:  با اجرای رتبه بندی مربیان، می توان دوره های آموزش مهارتی مربیان را بصورت منطقه ای و زیرنظر مربیان با رتبه های ارشد منطقه در آن حرفه برگزار کرد و دوره های آموزشی مربیان را از حالت فعلی خارج کرده و بصورت پروژه ای برگزار کنیم.

او  در راستای کیفی سازی گواهینامه های مهارت ،خاطر نشان  کرد: با توجه به نوع فعالیت آموزش فنی و حرفه ای و اهمیت مهارت آموزی کارآموزان، سنجشهای کیفی باید از کارآموزان انجام شود و آزمون عملی در اولویت قرار گیرد، چه بسا کارآموزان توانمند و ماهری که در آزمون کتبی حد نصاب نمره قبولی را کسب نمی کنند و به همین دلیل مجاز به شرکت در آزمون عملی نمی باشند.

قلاوند گفتد: برای یکپارچه سازی و هم سطح سازی آموزشهای تئوری کارآموزان سراسر کشور در یک حرفه، کارگروه برنامه ریزی درسی منابع آموزشی یک استاندارد را بصورت واحد ارائه دهد تا در کل کشور عناوین مباحث مورد نظر برای تدریس در هر حرفه بر اساس استاندارد محتوای آموزشی مشخص و تدریس شود.

او تاکیدکرد: مربیان هر دوره آموزشی با توجه به شناخت بالایی که در طول دوره نسبت به کارآموزان پیدا کرده اند با ارزیابی مهارتی کارآموزان در طول دوره، صاحب صلاحیترین افراد برای تعیین توانمندی مهارتی کارآموزان هستند و حداقل بخشی از ارزیابی مهارتی کارآموزان باید در اختیار آنان باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز