جبهه‌گیری در برابر حمایت دولت از فوتبال صحیح نیست

مهدی تاج: یکی از مهمترین وظایف دولت حمایت همه جانبه از ورزش است

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۱۳:۵۶:۵۸
کد خبر: ۷۵۷۴۶۴
مهدی تاج: یکی از مهمترین وظایف دولت حمایت همه جانبه از ورزش است
چنانچه تنها منتظر حمایت بخش خصوصی از ورزش قهرمانی باشیم، در ادامه مسیر با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه خواهیم شد.

به گزارش برنا، رئیس فدراسیون فوتبال در مجمع عمومی سالیانه هیأت فوتبال استان اردبیل اظهار کرد: ایجاد باشگاه‌های ورزشی مطابق با ساختارهای تعیین شده به منزله تخریب یک زندان و کاهش قابل توجه آسیب‌های اجتماعی بوده و وظیفه تمامی دستگاه‌های اجرایی در سراسر کشور توجه ویژه به رشد و شکوفایی ورزش بین اقشار مختلف مردم است.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای بر ضرورت عدم حمایت دولت از فوتبال پافشاری دارند، افزود: یکی از مهمترین وظایف دولت، حمایت همه جانبه از ورزش بوده و این موضوع در تمامی کشورهای پیشرفته جهان نیز در حال انجام است و چنانچه تنها منتظر حمایت بخش خصوصی از ورزش قهرمانی باشیم، با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه خواهیم شد.
مهدی تاج یادآور شد: رئیس جمهور کشور چین با تمامی اقتدار بین‌المللی که دارد یکی از 4 آرزوی مهم خود را توسعه فوتبال این کشور بیان کرده و با تشکیل ستاد و گروه‌های تخصصی افق‌های کوتاه مدت و دراز مدتی برای رساندن فوتبال این کشور به نقطه اوج ترسیم نموده تا در تمامی شرایط پشتیبانی‌های لازم طبق ساز و کار تعریف شده انجام پذیرد.
تاج یادآور شد: تمامی زحمات و هزینه‌های انجام شده در فوتبال، به عرضه کالایی به نام «پخش زنده مسابقات از طریق رسانه‌ها» ختم می‌شود و چنانچه هیچ کارخانه‌ای کالاهای تولید شده خود را به صورت رایگان عرضه نمی‌کند، چرا باید توقع پخش رایگان مسابقات فوتبال از طریق رسانه‌ ملی را ایجاد کرد.
وی به وضعیت بسیار مناسب فوتسال در تمامی شهرهای کشور اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه در رشته‌هایی نظیر فوتسال و فوتبال ساحلی جزء بهترین‌های جهان هستیم، برای رسیدن به نقطه اوج فوتبال کشور نیازمند کار ویژه و تلاش مضاعف مربیان و مسؤولان تلاشگر هیأت‌های استانی هستیم و لازمه تحقق این موضوع جدی گرفتن مباحث مربوط به استعدادیابی از سنین پایه است.
رئیس فدراسیون فوتبال یادآور شد: در حال حاضر دو تیم حاضر در مسابقات لیگ دسته دو فوتبال کشور انصراف خود را اعلام کرده و 2 تیم دیگر نیز وضعیت چندان مناسبی برای ادامه مسابقات ندارند؛ در این راستا برای منع چنین مشکلاتی از سال‌های آتی ضمانت‌های مورد نیاز از مدیران باشگاه‌ها اخذ خواهد شد تا چنین اتفاقات غیرمنتظره‌ای پیش نیاید.

تاج درخصوص قانون منع بکارگیری بازنشستگان هم گفت: فدراسیون فوتبال اگر مشمول قانون شود 6 عضو هیئت رئیسه بازنشسته می‌شوند. فدراسیون فوتبال هرچه قانون بازنشستگی بود عمل خواهد کرد و هیچ مشکلی در این زمینه وجودندارد چراکه تمکین به قانون اولویت اساسی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز