رییس دبیرخانه حقوق شهروندی نهاد ریاست جمهوری

منشور حقوق شهروندی امید اجتماعی را افزایش می دهد

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۱۴:۰۳:۱۷
کد خبر: ۷۵۷۴۷۲
منشور حقوق شهروندی امید اجتماعی را افزایش می دهد
رییس دبیرخانه حقوق شهروندی نهاد ریاست جمهوری گفت:دولت تدبیر و امید با اجرایی کردن منشور حقوق شهروندی قصد بالا بردن شاخص های امید اجتماعی در جامعه را دارد.

به گزارش برنا، مونس کشاورز در نشست حقوق شهروندی در نظام اداری که به همت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل تشکیل یافته بود، افزود: ضروری است اندیشمندان و صاحبنظران به کمک دولت بیایند و برای بهبود امید اجتماعی راهکارهای لازم را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه توسعه مطالعات علمی در حقوق شهروندی الزامی است افزود: نهاد های مذهبی ، سازمان های مردم نهاد و صاحبنظران دانشگاهی می توانند در این باره تاثیر گذار باشند .

رییس دبیرخانه حقوق شهروندی نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: شاخص های کمی و کیفی حقوق شهروندی مورد پایش قرار گرفته و بصورت دقیق در اسفندماه تدوین خواهد شد.

وی نقش سازمان های مردم نهاد را در تحقق حقوق شهروندی موثر دانست و گفت: دستگاه های اداری می توانند انجمن های علمی و سازمان های مردم نهاد را در ارتباط با آموزش حقوق شهروندی یاری دهند.

کشاورز گفت: براین اساس دولت تدبیر وامید با حمایت از سازمان های مردم نهاد تلاش دارد تا از توانمندی و نقش جوانان در عرصه های مختلف استفاده شود.

وی بیان کرد:جامعه ایرانی بعنوان یک جمعیت جوان، خواسته و مطالبات زیادی دارد و دولت نیز برآورده شدن این خواسته ها را دراولویت برنامه های خود قرارداده است.

وی با بیان اینکه دغدغه اصلی دولت تامین رفاه جوانان است افزود: سازمان های مردم نهاد می توانند بعنوان حلقه اتصال دولت و مردم نقش اساسی را در پیشبرد اهداف جوانان ایفا کرده و ایده ها و افکار خود را جهت پشبرد اهداف مورد نظر در عرصه اجتماعی به نمایش بگذارند.

مدیر کل دفترامور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل هم در این جلسه گفت: استان اردبیل در اجرای برنامه های صیانت از حقوق شهروندی همواره پیشقدم بوده است.

شفیع شفیعی ادامه داد : دستگاه های دولتی در خصوص صیانت از حقوق شهروندی بر اساس شاخص های مربوطه مورد ارزیابی قرار گرفته اند و ۸ نشست تخصصی با حضور اساتید دانشگاه ها و نخبگان در خصوص صیانت از حقوق شهروندی و بررسی مصادیق نقض آن برگزار شده است.

وی افزود :  صدور مجوز به ۳ سازمان غیردولتی مردم نهاد فعال در این بخش و نیز تشکیل انجمن گفتمان و حقوق بین الملل ، تشکیل میز خدمت در ادارات و دستگاه های دولتی،برگزاری دوره های آموزشی حقوق شهروندی به کارکنان دولت ، انتشار سررسید ویژه  قوانین مربوط به حقوق کودکان از دیگر اقدامات انجام گرفته  در جهت صیانت از حقوق شهروندی در استان اردبیل است.

شفیعی از تهیه اپلکیشن حقوق شهروندی توسط سازمان مردم نهاد شمس جاوید خبر داد و گفت: این اپلکیشن به زودی منتشر می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز