سرپرست معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی استان مرکزی:

۵۶۳۳ هنرمند صنایع دستی در شهرستان اراک فعالیت می کنند

۱۳۹۷/۰۷/۰۵ - ۱۰:۴۱:۵۰
کد خبر: ۷۵۷۷۶۳
۵۶۳۳ هنرمند صنایع دستی در شهرستان اراک فعالیت می کنند
سرپرست معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: 3384 زن و 2249 مرد در 70 رشته صنایع دستی در شهرستان اراک فعالیت می کنند و دامنه شغلی غیر مستقیم برای 15 هزار نفر را ایجاد کرده اند.

به گزارش برنا از اراک، قاسم کاظمی افزود: حضور بلاواسطه، خلاق و استفاده از مصالح بوم آورد توسط هنرمندان صنایع دستی باعث شده بازار نسبتا مطلوب تری نسبت به گذشته شکل گیرد و از همین رو اداره کل برای حمایت بیشتر از این هنرمندان دو بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرستان اراک را دایر کرد که هر دو این بازارچه ها در بازار تاریخی در حال فعالیت هستند. 

وی اظهار کرد: بازارچه صنایع دستی سرای مهر و خانه صنایع دستی در محل خانه تاریخی قنبری، بیشترین و با کیفیت ترین تولیدات هنرمندان را با بهترین قیمت به همشهریان و گردشگران عرضه می کنند .

کاظمی گفت: بیشتر هنرمندان صنایع دستی را زنان تشکیل می دهند و در حقیقت با کمترین میزان سرمایه گذاری به یک شغل پایدار دست پیدا می کنند. البته در صورت گسترش سرمایه گذاری، هنرمندان می توانند مجوز ایجاد کارگاه را دریافت کرده و از تسهیلات بانکی نیز بهره مند شوند در این صورت به غیر از افزایش سرانه تولید و درآمد، به اشتغالزایی که یکی از اهداف مهم کارآفرینان است نیز دست یافته اند. 

کاظمی افزود: 3384 زن و 2249 مرد در 70 رشته صنایع دستی در شهرستان اراک فعالیت می کنند و با توجه به تهیه مصالح، ابزار، بسته بندی و همینطور بهره گیری از بازار یاب و فروشنده دامنه شغلی غیر مستقیمی را برای 15 هزار نفر را ایجاد کرده اند. 

به گفته وی، رشته صنایع دستی در شهرستان اراک فعال است که بیشترین آنها زیرگروه نساجی سنتی، بافته های داری و غیر داری، چاپ سنتی، سفال و سرامیک، صنایع چرمی، چوبی و فلزی است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز