مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی:

دوره "بازگشت" را در عرصه گردشگری جدی بگیریم

۱۳۹۷/۰۷/۱۱ - ۱۴:۵۲:۵۷
کد خبر: ۷۵۹۹۶۴
دوره بازگشت را در عرصه گردشگری جدی بگیریم
مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: وحدت دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان و سمن های گردشگری، راه برون رفت از مشکلات و کمبودهای اقتصادی است.

به گزارش برنا از اراک، سیدمحمد حسینی در این نشست گفت: شرایط اقتصادی امروز که امکان سفرهای خارجی برای بسیاری از هموطنانمان محدود شده را می توان دوره "بازگشت" نامید یعنی دوره ای که گردشگران نگاه و توجه شان به گردشگری داخلی معطوف می شود. این مهم می تواند نقطه عطفی در صنعت گردشگری ایران باشد چراکه گردشگر آماده پذیرش سیاست گذاری های صحیح گردشگری داخلی است. در این زمان دو نکته قابل اهمیت است ابتدا سیاست گذاری دولت و حاکمیت و سپس پویایی دست اندرکاران بخش خصوصی.

وی افزود: دولت به عنوان سیاستگذار کلان می بایست شرایطی را فراهم کند که این فرصت از دست نرود اما مهمترین اقدام در شرایط فعلی، پویایی فعالان حوزه گردشگری است. اگر دفاتر خدمات مسافرتی، سازمان های مردم نهاد، خدمات رسانان تاسیسات گردشگری و اقامتی و در نهایت راهنمایان گردشگری به یک وحدت رویه فکری و اجرایی برسند قطعا می توان از مقطع زمانی فعلی بهره برد. از همین رو اداره کل میراث فرهنگی استان از تشکیل شبکه مردم نهاد گردشگری حمایت کرد تا شاید بتوان یکی از اساس حرکت این مسیر را استوار کند.

او در ادامه این نشست افزود: رویکرد جدید جهان، گردشگری دیجیتال است تا سهولت دسترسی به هر گونه خدمات برای گردشگران تسریع و تسهیل شود. وقتی نیاز جهان امروز چنین مقوله ای را طلب  می کند، حرکت آهسته در این مسیر اشتباهی مهلک است چون تجربه ثابت کرده در این صنعت، به روز بودن، نوآوری و خدمات جدید است که پولساز است.»

حسینی گفت: گرچه دولت سیاستگذار کلان است اما این بدان معنا نیست که فعالین بخش خصوص تنها اجرا کننده هستند. سازمان های مردم نهاد و راهنمایان گردشگری میبایست مغز متفکر سیال در حوزه گردشگری باشند و از زاویه ای دیگر برای رونق این صنعت تلاش کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز