استاندار خراسان رضوی در بازدید سرزده آخر هفته از سد طرق و روستاهای جنوب شرق مشهد:

توجه جدی بر مهار روان آبها و توسعه آبخیزداری در استان/افزایش منابع در تکمیل طرح های هادی روستایی

۱۳۹۷/۰۷/۱۴ - ۱۱:۵۷:۴۷
کد خبر: ۷۶۱۰۲۹
توجه جدی بر مهار روان آبها و توسعه آبخیزداری در استان/افزایش منابع در تکمیل طرح های هادی روستایی
استاندار خراسان رضوی آخر هفته گذشته را به بازدید سرزده از سد طرق که یکی از منابع آبی مشهد محسوب می شود و نیز روستاهای حاشیه جنوب شرقی این کلانشهر اختصاص داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان روز جمعه در این بازدید نخست سری به سد طرق و اراضی پایاب آن زد و با اشاره به کم آبی های سال های گذشته از پیش بینی هواشناسی استان برای بارش های مناسب در پاییز امسال خبر داد و گفت : باید برای جمع آوری و هدایت این بارش ها و روان آبهای ناشی از آن به پشت سدها و یامخازن زیرزمینی برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.

 وی عنوان کرد : با توجه به شرایط خشک استان و خشکسالی های پی در پی قطره قطره این منابع آبی و بارش ها می تواند اهمیت داشته باشد از این رو اجرای بندهای خاکی و طرح های آبخیزداری که منجر به هدایت این بارش ها به مخازن زیرزمینی می شود باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سطح آب پشت سد طرق بسیار پایین و کمتر از سال های قبل است ، افزود : در زمینه برنامه ریزی و مدیریت این روان بها به مدیرعامل آب منطقه ای استان تاکید شد ضمن آنکه موضوع تکمیل پروژه نصب توربین های برق برای استفاده از ظرفیت این سد در تولید انرژی هم باید سریعتر به انجام برسد.

 وی ادامه داد : با توجه وضعیت منابع آبی باید شرکت آب منطقه ای استان و بخش های مربوطه حساسیت، توجه و برنامه ریزی لازم را برای مهار و کنترل آبها و نگهداری آنها داشته باشند تا سال آبی مناسب تری را طی کنیم و بدین منظور پیگیری های لازم از سوی متولیان حوزه آب انجام شود.

وی در ادامه سری به روستای عارفی زد که پهلو می زند به طرقبه و شاندیز با مناظر طبیعی و زیبایی های فراوان که از چشم بسیاری دور مانده است.

 وی در این بازدید گفت : این منطقه ظرفیت و جاذبه گردشگری بسیاری دارد تا برای ساعاتی بخشی از مردم شهر آخر هفته خود را در این مناظر زیبا بگذرانند.

 رشیدیان در عین حال بلای ویلاسازی و تبدیل اراضی کشاورزی و باغ ها به ویلاها را خود معضلی جدی دانست که این منطقه هم رفته رفته بدان گرفتار می شود و باید جلوی آن را گرفت .

 وی در ادامه این بازدید، به فاصله 5 کیلومتری روستای عارفی به روستایی دیگر رفت که با حدود 60 خانوار و "بالندر" نام داشت.

 وی پس از دیدن این روستا و ظرفیت های آن ساعتی را با اعضای شورای روستا به گفت و گو نشست و مسائل و مشکلات آنها را شنید.

 وی در این نشست در موضوع عمران روستا و نیمه تمام ماندن طرح هادی آن ، طی تماسی با مدیر کل بنیاد مسکن استان خواستار افزایش سهم اعتباری بنیاد مسکن استان شد و مقرر گردید این منابع با موافقت معاون بیناد مسکن کشور که در همان زمان در استان حضور داشت ، از تهران تامین شود در عین حال به همان نسبت برای افزایش سهم بنیاد مسکن از منابع استانی هم در شورای برنامه ریزی تصمیم گیری شود تا طرح های هادی نیمه تمام سراسر استان سریعتر انجام و تکمیل گردد.

 وی ادامه داد : همچنین رئیس شورای روستا جلسه ای هم با مدیرکل بنیاد مسکن برای تکمیل مشارکتی طرح هادی روستایی خواهد .داشت

 موضوع اشتغال هم مشکل دیگر این روستا بود که استاندار خراسان رضوی با توجه به ظرفیت این مناطق و امکان استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی که خود ظرفیتی خوب برای توسعه اشتغال در منطقه است ، نسبت به ارائه طرح های مناسب در حوزه تکمیل فرآیند تولید تاکید کرد و در گفت و گو با مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تاکید کرد : بخش اشتغال کمیته امداد با شورای روستا تعامل و هماهنگی های لازم برای راهنمایی و هدایت اهالی در ارائه طرح های اشتغال کوچک به تناسب مزیت ها و ظرفیت های روستا داشته باشند و در این رابطه به آنان کمک نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز