رتبه نخست گمرک بازارچه مرزی سومار در صادرات به عراق

۱۳۹۷/۰۷/۱۶ - ۱۰:۳۰:۰۲
کد خبر: ۷۶۱۹۱۲
رتبه نخست گمرک بازارچه مرزی سومار در  صادرات به عراق

 به گزارش خبرگزاری برنا؛ خلیل حیدری مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه اظهار داشت: در نیمه نخست سال‌جاری گمرک بازارچه مرزی سومار در بین گمرکات مرزی  کشور  با عراق، جایگاه نخست صادرات به این کشور  را به خود اختصاص داد.

او افزود: کشور جمهوری اسلامی ایران در  6 ماهه  نخست سال‌جاری در مجموع 9 میلیون و 765 هزار و 331 تن کالا به ارزش چهار میلیارد و 561 میلیون 134 هزارو 267 دلار به کشور عراق صادرکرده است که از این مقدار گمرکات استان کرمانشاه با صدور دو میلیون  775 هزارو 690 تن کالا(اظهاری و عبوری) به ارزش یک میلیاردو 361 میلیون و 268 هزارو 932  دلار از لحاظ وزنی سهم 28 درصدی و از حیث ارزشی سهم 30 درصدی صادرات کل کشور به عراق را بخود اختصاص داده است.

 حیدری ادامه داد: در شش ماهه نخست سال‌جاری از مجموع دو میلیون775 هزارو 690 تن کالای صادراتی گمرکات استان کرمانشاه (اظهاری و عبوری) به ارزش یک‌میلیاردو 361 میلیون و 268هزارو 932 به عراق، گمرک بازارچه مرزی سومار توانست با  با صدور 597 میلیون و 933 هزارو 980 دلار کالا به وزن 626  هزارو 611 تن در بین گمرکات مرزی  کشور با عراق رتبه نخست صادرات به  این کشور  را  به خوداختصاص دهد .

او افزود: در شش ماهه نخست سال‌جاری میزان کالای صادراتی خروجی از  گمرک بازارچه مرزی سومار در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر ارزش 93 درصد و از حیث وزن نیز 64 درصد رشد داشته است.

 مدیرکل گمرکات کرمانشاه گفت: عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را ظروف از مواد پلاستیکی، سیب زمینی محفوظ شده، گوجه‌فرنگی تازه یا سردکرده، انواع کاشی، انواع نایلون پلاستیکی، کولرهای آبی، گرانول پلی اتیلن، نایلون پلاستیکی رولی، انواع بستی،  مصنوعات پلاستیکی شامل انواع ورقه و پالت می‌باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز