مدیرکل تعزیرات استان کرمان خبر داد:

تشکیل ۲۳ پرونده با موضوع احتکار

۱۳۹۷/۰۷/۱۷ - ۱۳:۳۹:۵۷
کد خبر: ۷۶۲۵۵۱
تشکیل ۲۳ پرونده با موضوع احتکار
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان گفت: طی دو ماه اخیر ۲۳ فقره پرونده با موضوع احتکار در استان تشکیل و تاکنون در هفت فقره پرونده افراد به پرداخت ۹ میلیارد و۹۹۱ میلیون ریال طی آراء صادره به جزای نقدی محکوم شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ ارسلان میری در رابطه با آخرین وضعیت مبارزه با پدیده شوم احتکار در استان کرمان اظهار کرد: طی شش ماهه اول سال جاری در حیطه تخلفات اقتصادی بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز، بهداشت، دارو، درمان و دامپزشکی ۷ هزارو ۹۰۵ فقره پرونده وارد تعزیرات حکومتی شده است.

وی با بیان اینکه  از ابتدای امسال ۷ هزارو ۹۱۴ فقره پرونده مختومه شده، افزود: جمع کل پرونده های اجرای احکام ۶ هزار و ۳۵۰ فقره پرونده وارده و ۶ هزارو ۱۳۲ فقره پرونده مختومه شده است.

میری تصریح کرد: با توجه به راه اندازی سامانه اینترنتی ۱۳۵ توسط سازمان تعزیرات حکومتی، آحاد مردم و سایر اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی می توانند شکایات خود را در خصوص تخلفات اقتصادی به صورت اینترنتی از طریق این سامانه ثبت و درج نمایند که در اولین فرصت ضمن انجام تشریفات قانونی و اطلاع به طرفین به شکایات مربوطه رسیدگی خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان در راستای وظایف ذاتی و صلاحیتهای قانونی امر مبارزه با تخلفات اقتصادی گفت: تعزیرات حکومتی در جنگ تمام عیار اقتصادی همچون دفاع مقدس هم وظیفه مبارزه و هم در ابعاد فرهنگی و اطلاع رسانی وظیفه ی آگاهی بخشی و شفاف سازی را دارد و کما فی السابق وفق قوانین موضوعه وظیفه رسیدگی، صدور رای و اجرای حکم تخلفات اقتصادی را بر عهده دارد.

وی افزود: در مجموع تعزیرات حکومتی می تواند جهت احقاق حقوق عامه مردم و همچنین دولت جمهوری اسلامی هر کجا تخلفی در بخشهای دولتی، تعاونی و خصوصی صورت پذیرد جهت رسیدگی قانونی ورود کند.

میری ادامه داد: به عنوان مثال در بخش تخلفات دولتی اگر دستگاه های اداری دولتی خدمات رسان نظیر ادارات  گاز، آب، مخابرات، برق، بانک ها و ... مرتکب تخلفاتی مبنی بر اخذ وجوه اضافی از مردم و غیره شوند، ضمن اینکه محکوم به پرداخت جزای نقدی و تامین خسارتهای مربوطه خواهند بود، مدیران و اشخاص متخلف هم به میزان قصور و تخلفات احتمالی به انفصال موقت و دایم از خدمات و مسئولیت های دولتی خواهند شد.

مدیرکل تعزیرات استان کرمان در خصوص تخلف احتکار اظهار کرد: طی دو ماه اخیر ۲۳ فقره پرونده موضوع احتکار در استان تشکیل شد که از این تعداد ۱۵ فقره پرونده  مختومه، ۹ پرونده در حال رسیدگی، ۷ محکومیت، ۴ پرونده برائت، دو پرونده عدم صلاحیت، یک فقره پرونده منجر به صدور قرار و ۷ فقره پرونده در مجموع معادل ۹ میلیارد و ۹۹۱ میلیون ریال طی آراء صادره به جزای نقدی محکوم شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز